دلالان و سودجویان مانع کاهش قیمت کالاها هستند/تعزیرات حکومتی ورود کند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی با تاکید بر اینکه «سودجویی عده‌ای مانع همسان سازی قیمت ها شده است»، گفت: علاوه بر تعزیرات حکومتی باید سایر بخش ها نیز به میدان آمده و در مقابل افراد سودجو و دلالان بایستند.

دلالان و سودجویان مانع کاهش قیمت کالاها هستند/تعزیرات حکومتی ورود کند

ابوالفضل ابوترابی درباره اینکه چرا متناسب با کاهش نرخ ارز، قیمت کالاهای اساسی کاهش نمی یابد، از اصلی‌ترین دلایل این موضوع را سودجویی افراد سودجو دانست و اظهار داشت: امروز قیمت ارز از حدود ۱۸ هزار تومان کاهش یافته و به حدود ۱۱هزار تومان رسیده است اما سودجویی عده ای سودجو و دلالان مانع همسان سازی قیمت کالاها متناسب با کاهش نرخ ارز شده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس تصریح کرد: تعزیرات حکومتی باید به این موضوع ورود کرده و در مقابل افراد سودجو و دلال بایستد. البته با توجه به گستردگی این موضوع، این بخش به تنهایی نمی تواند با سودجویان برخورد کند بلکه باید سایر دستگاه ها به میدان آمده و حتی از پتانسیل نیروی مردمی نیز استفاده شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه تاکید کرد: برای این موضوع کمبود قانون نیز نداریم و دستگاه های اجرایی باید با بهره گیری از قوانین موجود در برابر سودجویان و دلالان بایستند.

ابوترابی در پایان با تاکید بر اینکه «مردم سرمایه اجتماعی نظام اسلامی هستند»، گفت: نباید با برخی از کارشکنی ها زمینه نارضایتی مردم را فراهم کرده و به اعتماد آن ها نسبت به حاکمیت خدشه وارد کنیم. باید همه دستگاه‌ها در راستای خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات آنان تمام توان خود را به کار گیرند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کنترل
    0

    اجناب آفای ابوترابی . آفای رئیس جمهور عزیز .آقایان وزرای صنعت و معدن و کشاورزی و مدیران محترم اداره کل مالیاتی کشور . با بخش نامه و سخنرانی مشکلات کنترل قیمت و توزیع منصفانه کالا حل نمیشود چون هر احدی به فکر منافع و سود کلان خود میباشد . راه حل دارد و باید سریعا اقدام میدانی صورت کیرد. 1. تمام مراکز تولیدی داخل کشور ، تمام مرزهای ورودی کالاهای وارداتی . چه زمینی .هوائ .دریائ میبایستی به سیستم الکترونیکی رایانه‌ای مجهز شود . تمام کالاهای تولیدی در کارخانه های کشور لازم به کد گذاری میباشد و فیمت تمام شده ان در برچسپها و کدهای مربوطه مشخص کردد..تعداد و کمییت کالاها و محصولات در سیستم رایانه ای در شرکت تولییدی تبت شود.. توزیع انها کاملا با کد رهگیری کنترل و نظارت شود.. این سیستم میبایست به مراکز مختصه در وزارت صنعت و معدن و بازرگانی و هر وزارت مربوطه متصل شود .( شبکه ای ) اداره کل امور مالیاتی هم دسترسی کامل به این کالاها را داشته و از از شبکه رایانه ای از تولید تا توزیع و فروش به مردم رصد نماید و از فرار مالیاتی جلوگیری کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها