عضو هیات مدیره خبر داد:

عمده بدهی‌های پالایشگاه نفت کرمانشاه پرداخت شد/ افزایش ظرفیت پالایشگاه از ۲۵ هزار بشکه به ۴۰ هزار بشکه

عضو هیات رئیسه پالایشگاه کرمانشاه گفت: پالایشگاه نفت کرمانشاه قبل از واگذاری نزدیک به به شرکت پالایش و پخش، پالایشگاه آبادان و... بدهی داشت که عمده این بدهی‌ها در زمان مالکیت خصوصی تسویه شده است.

عمده بدهی‌های پالایشگاه نفت کرمانشاه پرداخت شد/ افزایش ظرفیت پالایشگاه از ۲۵ هزار بشکه به ۴۰ هزار بشکه

سهراب براندیشه در جمع خبرنگاران با اشاره به تحولاتی که بعد از واگذاری پالایشگاه به بخش خصوصی صورت گرفته، اظهار کرد: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم، تمام نگرانی‌هایی که در زمینه واگذاری پالایشگاه وجود داشت مرتفع شد.

وی از روند توسعه‌ای پالایشگاه طی دو سال اخیر بعد از واگذاری در زمینه افزایش تولیدات، افزایش خدمات، ارتقا بهره‌وری و ... هم یاد کرد و افزود: این پالایشگاه هم اکنون شرایط خوبی دارد و آینده روشنی پیش روی پالایشگاه کرمانشاه است.

رئیس هیات مدیره پالایشگاه کرمانشاه با بیان اینکه روند توسعه پالایشگاه کرمانشاه در گذشته مهجور مانده بود و بسیاری از تجهیزات نیز فرسوده بود، تاکید کرد: اکنون طرح‌های مختلفی برای توسعه پالایشگاه در دست مطالعه و بررسی داریم.

وی تولید هگزان بدون بنزن، افزایش ظرفیت تولیدات پالایشگاه از 25 هزار بشکه به 40 هزار بشکه در روز، تولید بنزین و گازوئیل یورو 4 و 5، راه‌اندازی برج تقطیر در خلاء و... را از جمله این برنامه‌های توسعه‌ای اعلام کرد.

براندیشه درباره اقدامات انجام شده نیز تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما تولید نفت کوره به عنوان یک محصول زیان‌ده بود که توانستیم با افزایش تولید و فروش فرآورده‌های ویژه، این معضل را نیز مدیریت کنیم.

رئیس هیات مدیره پالایشگاه کرمانشاه همچنین از اخذ پروانه بهره‌برداری پالایشگاه بعد از حدود 100 سال فعالیت خبر داد.
براندیشه در ادامه یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که در بحث واگذاری پالایشگاه وجود داشت را وضعیت نیروهای کار این مجموعه بعد از واگذاری عنوان کرد و ادامه داد: بعد از واگذاری نزدیک به 440 نفر از نیروهای شرکتی را تبدیل وضعیت به قراردادی کردیم و اکنون ثبات شغلی دارند. به علاوه 70 نیروی جدید را هم جذب کردیم.

وی تاکید کرد: همه انتظار داشتند هیات مدیره جدید اتوبوسی نیرو به پالایشگاه بیاورند، اما فقط دو نفر به عنوان هیات مدیره اضافه شد و مدیرعامل را نیز از داخل مجموعه انتخاب کردیم.

پالایشگاه هنگام واگذاری 4 برابر سرمایه‌اش زیان انباشته داشت

در ادامه جهانگیر آریانپور عضو هیات رئیسه پالایشگاه کرمانشاه نیز با بیان اینکه این پالایشگاه در زمان واگذاری مشمول ماده 141 بود و یا باید ورشکسته می‌شد و یا منحل، خاطرنشان کرد: زیان انباشه پالایشگاه نیز هنگام واگذاری بیش از 535 میلیارد تومان، یعنی معادل چهار برابر سرمایه شرکت بود.

به گفته وی، در همان سال اول و با تلاش برای سوددهی بیشتر، پالایشگاه از شرایط ماده 141 خارج شد.

عضو هیات رئیسه پالایشگاه کرمانشاه از بدهی‌های متعدد این پالایشگاه نیز یاد کرد و افزود: نزدیک به 100 میلیارد تومان به شرکت پالایش و پخش، 244 میلیارد تومان به پالایشگاه آبادان، بدهی مالیاتی و ...وجود داشت که عمده این بدهی‌ها تسویه شده است.

آریانپور با بیان اینکه نزدیک به 20 درصد سهام پالایشگاه در گذشته متعلق به سهام عدالت بود، یادآور شد: پس از واگذاری حدود 32 میلیارد تومان برای توزیع سهام عدالت بین مردم در اختیار دولت قرار دادیم و در سال 97 نیز از سهام عدالت خارج شدیم.

وی گفت: هم اکنون نیز وضعیت مالیاتی پالایشگاه به روز است و هر سه ماه یک بار نزدیک به 30 میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده از محل پالایشگاه در اختیار امور مالیاتی استان قرار می‌گیرد که از خریداران محصولات در استان‌های دیگر اخذ شده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها