فردا قیمت نفت 5 تا 10 دلار افزایش خواهد یافت/ آمریکا قصد مقابله با اثرات جهانی حمله به تاسیسات نفتی عربستان را دارد

به دلیل کاهش 5 میلیونی تولید نفت توسط عربستان انتظار می‌رود قیمت هر بشکه نفت افزایش پیدا کند این درحالی است که آمریکا با هدف جلوگیری از افزایش ناگهانی قیمت نفت اعلام کرد حاضر به باز کردن ذخایر استراتژیک نفت خود است.

فردا قیمت نفت 5 تا 10 دلار افزایش خواهد یافت/ آمریکا قصد مقابله با اثرات جهانی حمله به تاسیسات نفتی عربستان را دارد

به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان فردا دوشنبه اولین روز هفته در غرب است که به عقیده کارشناسان به دلیل کاهش 5 میلیونی تولید نفت توسط عربستان انتظار می‌رود قیمت هر بشکه بین 5 تا 10 دلار افزایش پیدا کند.

برخی منابع هدف قرارگرفتن تولید 8 میلیونی عربستان را یادآور شده‌اند که ممکن است قیمت نفت را تا 100 دلار هم بالا ببرد.

عربستان هنوز نتوانسته پس از اصابت خطوط تولیدی و صادراتی خود توسط حوثی‌های یمن، سرپا شود.

آمریکا با هدف جلوگیری از افزایش ناگهانی قیمت نفت اعلام کرد حاضر به باز کردن ذخایر استراتژیک نفت خود به روی بازار جهانی به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان است.

حمله به تاسیسات نفتی بقیق و خریص عربستان و کاهش تولید 5 میلیون بشکه‌ای ریاض موجب ایجاد نگرانی در بازار جهانی نفت شده است.

«کلیان کانوی» مشاور کاخ سفید در مصتحبه با فاکس نیوز گفت آمریکا آمادگی دارد تا در صورت لزوم از ذخیره استراتژیک خود استفاده کرده تا بتواند انرژی مورد نیاز بازار جهانی را تامین کند.

موج نگرانی‌ها در بازار نفت باعث شده تا برخی پیش‌بینی کنند قیمت نفت حالت انفجاری خواهد گرفت و به 100 دلار در هر بشکه برسد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها