مرکز زیبایی زنانه پلمپ شد

یک مرکز زیبایی زنانه در اردبیل که خدمات غیرمجاز به مشتریان ارائه می داد، پلمب شد.

مرکز زیبایی زنانه پلمپ شد

محمدرضا رضایی بنا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مرکز غیرمجاز لیزر زنانه در اردبیل با حضور نماینده نیروی انتظامی پلمب و فرد متخلف بازداشت شد.

رضایی بنا اظهار کرد: روز گذشته طی بازدید کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و نیروی انتظامی، یک مرکز غیرمجاز لیزر زنانه در اردبیل پلمب و فرد خاطی توسط نیروی انتظامی بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: خانم بازداشت شده قبلا هم سابقه انجام فعالیت غیرمجاز در این زمینه را در مرکز دیگری داشته است که چند ماه پیش مرکز فوق پلمب و این شخص متخلف تعهد دادند که دیگر فعالیتی در این زمینه نخواهند داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: متاسفانه این خانم برای بار دوم اقدام به راه‌اندازی مرکز و انجام فعالیت غیرمجاز کردند که با تحت نظر گرفتن و اطمینان از غیرمجاز بودن آن در بازدید مشترک با نماینده نیروی انتظامی٬ مرکز غیرمجاز پلمب و خانم متخلف بازداشت شد.

وی بیان کرد: علاوه بر انجام خدمات غیراصولی و غیربهداشتی این مرکز، دستگاه‌های این مجموعه هم غیربهداشتی بودند که مراجعه به این چنین مراکزی می‌تواند ابتلا به بیماری‌های همچون ایدز، هپاتیت و دیگر ویروس‌های خطرناک را در پی داشته باشد.

رضایی بنا تاکید کرد: خدماتی همچون لیزر، تزریق بوتاکس، ژل و پلاسما مداخله در حوزه پزشکی بوده و مطمئنا انجام این‌ موارد در مراکز غیرمجاز تبعات سنگین و جبران‌ناپذیری برای اشخاص مراجعه‌کننده در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: متأسفانه مراکز غیرمجاز در حال دخالت در امور تخصصی پزشکی هستند که بیش‌تر این‌گونه تخلفات را در آرایشگاه‌های بانوان شاهد هستیم که در یک مرکز مجاز یک کار غیرمجاز و تخصصی که خارج از حیطه کاری این مرکز زیبایی می‌باشد انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان داشت: از بانوان درخواست داریم به‌خاطر پایین بودن هزینه خدمات این مراکز٬ جان خود را به خطر نیندازند و به مراکز معتبر پزشکی مراجعه نمایند.

وی گفت: مردم استان می‌توانند در صورت مشاهده مراکز غیرمجاز با سامانه سراسری ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند تا در کم‌ترین زمان ممکن رسیدگی و برخورد شود.

منبع: رکنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها