چرا با وجود کمبود نقدینگی، شرکت های تابعه خودروسازی در بورس سرمایه گذاری کرده اند؟+اسناد

طبق اسناد مالی، در سال 1397 که ایران خودرو با کمبود نقدینگی مواجه بود، شرکت سمند، تام ایران خودرو و قطعات اتومبیل ایران مجموعا به ارزش بازاری 167 میلیارد تومان در بورس سرمایه گذاری نموده اند.

چرا با وجود کمبود نقدینگی، شرکت های تابعه خودروسازی در بورس سرمایه گذاری کرده اند؟+اسناد

در حالی که شرکت های خودروسازی در سال گذشته با مشکل کمبود نقدینگی مواجه بودند، برخی از شرکت های تابعه اقدام به سرمایه گذاری کوتاه مدت در بورس و بانک نموده اند.

به طور مثال طبق اسناد مالی، در سال 1397 شرکت سمند، تام ایران خودرو و قطعات اتومبیل ایران مجموعا به ارزش بازاری 167 میلیارد تومان در شرکت های فولاد مبارکه اصفهان ، سیمان مازندران، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، بانک ملت، سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران و بانک خاورمیانه سرمایه گذاری نموده اند. همچنین شرکت های آپکو، ایران خودرو خراسان، قطعات اتومبیل ایران و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو نیز در حدود 160 میلیارد تومان نزد بانک ها سپرده گذاری کوتاه مدت نموده اند.

در نگاه اول علت این سرمایه گذاری و سپرده گذاری شرکت های تابعه خودروسازی در زمان کمبود نقدینگی مشخص نیست. اگر این شرکت ها با مازاد منابع داشته اند، چرا آن را در اختیار ایران خودرو که با کسری منابع مواجه بود قرار نداده اند؟ اگر هم این شرکت ها خود با کسری منابع مواجه بودند، پس چرا اقدام به سرمایه گذاری کوتاه مدتی نموده اند؟ به نظر می رسد شفاف سازی مسئولان مربوطه در این خصوص می تواند علت را روشن نماید.

منبع: خط بازار

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فدایی رهبر
    0

    خدا دودمان این لگن سازها رو ب باد بده.انشاالله روزی برسه ک ببینیم کله گنده های ایرانخودرو و سایپا و خانواده هاشونو دار میزنن.اگر بخواهیم ریشه دزدی و اختلاس برای همیشه خشک بشه باید مثل کره شمالی،خوک زاده ها دسته جمعی با خانوادهاشون اعدام بشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها