پناهیان: شما مسؤولان به چه دلیلی می خواهید با آمریکا گفتگو و مذاکره کنید؟ / اگر منافع ملت برعکس تامین شود چه؟

علیرضا پناهیان با طرح این سوال که دلیل اصرار ورزیدن رییس جمهور بر مذاکره با آمریکا چیست؟ گفت: برخی مسؤولان برای اغوای مردم دوره گذراندند.

پناهیان: شما مسؤولان به چه دلیلی می خواهید با آمریکا گفتگو و مذاکره کنید؟ / اگر منافع ملت برعکس تامین شود چه؟

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با طرح این سوال که دلیل اصرار ورزیدن رییس جمهور بر مذاکره با آمریکا چیست؟ گفت: برخی مسؤولان برای اغوای مردم دوره گذراندند.

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه دوم ماه محرم الحرام در دانشگاه هنر برگزار شد، گفت: در انتقال پیام توجه به صحت پیام کافی نیست بلکه به نحوه انتقال پیام نیز باید توجه شود.

وی افزود: توجه به نحوه انتقال پیام به این خاطر نیست که بتوانیم در مخاطب اثر گذاشته و با جذب مخاطب را در برابر حق تسلیم کنیم؛ متاسفانه امروزه در تبلیغات پیام به گونه ای منتقل می شود که در مخاطب تاثیر داشته باشد، این نوع انتقال پیام نوعا با روش های ناصواب همراه است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه تبلیغ، شغل انبیای الهی است و این نشان می دهد که امر تبلیغ کار راحتی نیست، ابراز کرد: کسانی که در امر تبلیغ توانایی ندارند و یا دچار بازی سیاسی می شوند از امر تبلیغ معاف هستند زیرا کار تبلیغ دقت فراوانی می خواهد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: بنابراین هدف مبلغ دین به روش صحیح تاثیر گذاری در مخاطب نیست زیرا اگر غیر از این بود پیامبراکرم(ص) می توانستند با معجزات گوناگون در قلوب انسان ها تاثیر گذاشته و آنان را هدایت کنند.

مبلغان در امر تبلیغ مخاطبان را به تفکر وادار کنند

وی درباره روش صحیح تبلیغ، گفت: در امر تبلیغ پیام باید به گونه ای به مخاطب انتقال داده شود که او را به تفکر وادار کند و مخاطب به گونه جذب نشود که مسلوب الاختیار شود؛ بنابراین مبلغ در کنار جاذبه باید دافعه مثبت نیز داشته باشد، مراد از دافعه بیان حقایقی است که بعضا برای مخاطب تلخ به نظر می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: در امر تبلیغ تاثیرگذاری پیام مطلق نیست بلکه پیام باید در راستای استقلال، شکوفایی و به تفکر واداشتن مخاطب صورت بپذیرد. طبق صریح آیات قرآن کریم؛ اگر خداوند بخواهد همه انسان ها را هدایت می کند، تنها حضرت حق به درون همه انسان ها آگاهی دارد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه استفاده از هر نوع ابزار برای امر تبلیغ را توهین به مخاطب بیان کرد و گفت: بعضی فیلمسازان در فیلم های معنوی برای اینکه بتوانند در مخاطبان تاثیر گذار باشند در فیلم خود یک معجزه را به نمایش می گذارند.

مقصود حضرت امام از جریان فکری لیبرال کدام جریان بود؟

وی با اشاره به اینکه حضرت امام سال پایانی عمر مبارکشان درخصوص لیبرال‌ها و اسلام ناب و اسلام آمریکایی بسیار صحبت فرمودند، اظهار داشت: ما باید بدانیم منظور و مقصود حضرت امام در آن دوران اشاره به چه کسانی و مربوط به کدام جریان فکری موجود می شد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در این سالهای اخیر به شجاعت امام راحل دربرابر دشمنان بسیار تاکید دارند؛ در روش تبلیغ صحیح مبلغ اصراری به پذیرش پیام ندارد و تنها با یک اشاره مخاطب را به فکر کردن وادار می کند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه ابزار کار تبلیغاتی رسانه های معاند و منافق با تمسخر، استهزا و سرزنش مخاطبان همراه است تا آنان را تسلیم خود کنند، ابراز کرد: بنده درباره برخی نمایندگان اجمالا می دانستم که آنان مواضع دیگری دارند ولی فکر نمی کردم اینقدر رذیلانه بتوانند تهمت بزنند.

وی با اشاره به اینکه دوقطبی سازی سیاستی صهیونیستی است، عنوان کرد: بیش از یک قرن است که صهیوینست ها در بسیاری از کشورهای جهان با ایجاد دوقطبی سازی آن کشورها را اداره می کنند؛ آنان با راه اندازی جنگ احزاب مانع روشن شدن حقیقت برای ملت ها می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: خداوند کسانی را که به دوقطبی سازی دروغین دامن می زنند لعنت کند؛ امروز افراد زیادی مرعوب شانتاژ رسانه‌ها و بی‌بی سی چی‌هایی هستند که حقگویان را متهم و خود نیز از حقگویی اجتناب می کنند.

دلیل اصرار ورزیدن رییس جمهور به مذاکره با آمریکا چیست؟

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با طرح این سوال و خطاب قرار دادن آقای رییس جمهور، اظهار داشت: شما مسؤولان به چه دلیلی می خواهید با آمریکا گفتگو و مذاکره کنید؟ آیا به دنبال منافع ملت هستید؟ اگر منافع ملت برعکس تامین شود چه؟؛ متاسفانه مسؤولان اصلا حاضر به شنیدن این سخنان نیستند و تنها به فحش دادن و ناسزاگویی اقدام می کنند.

وی افزود: فکر نمی کنم آقای رییس جمهور که بر مذاکره تاکید دارد از این مهم که مذاکره نتیجه نخواهد داشت بی اطلاع باشد، چون خودشان در چند تجربه مشاهده کرده که مذاکره فایده نداشته است، اینکه به ملت اینگونه می گوید و در بزنگاه به مذاکره تاکید دارد دلیلش کاملا واضع است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: زمانی که ترامپ برای مصرف داخلی کشورش در همه عرصه های بین المللی شکست خورده و نیاز دارد که یک علامت چراغ سبز برای مذاکره دریافت کند تا در دوره دوم انتخابات از آن بهره ببرد معلوم نیست چرا آقای روحانی در این بحبوحه دم از مذاکره می زند تا به نفع ترامپ تمام شود.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه اضافه کرد: امروز همه می دانند که تنها مقاومت اثر دارد پس رییس جمهوری با اینکه انسان ساده ای نیست منفعلانه عمل می کند؛ انسان اگر ساده نباشد و از مذاکره دم بزند باید دلیلی داشت و آن را یافت.

وی در ادامه بیان داشت: جامعه امروز ما باید به جایی برسد که کسی نتواند آن را فریب دهد و در آن جنگ روانی راه بیاندازد؛ تمام دستگاه تبلیغاتی صهیونیستی امروز در فرانسه جمع شدند تا با فریب فرانسویان را آرام کنند ولی نمی توانند چون مردم فرانسه دیگر فریب کاران و دروغگویان را نمی خورند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: این برای مردم سوال است که آیا سیاسیون ما نمی دانند مذاکره با دشمن منفعتی برای ملت ندارد؟ البته ماامیدوار هستیم که ندانند هر چند برخی از آنان در زمینه فریب و اغوای ملت دوره های متعدد دیدند.

منبع: انتخاب

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • موشک انداز
    0

    باسلام و عرض ادب به خبر فوری و کلیه کاربران گرامی جناب اقای پناهیان نفس شما از جای گرم بلند میشود اگر نیاز به مقاومت هست که هست از کیسه مردم خرج نکنیم همه با هم مقاومت کنیم از بنده جنابعالی و حتی روئسای محترم نظام بنده حتی قادر به تامین امکانات اولیه برای خانوادهام نیستم شما چطور؟

  • ناشناس
    0

    یکی نیست بپرسه شما به چه دلیل روی منبری که برای توسعه علم ودین است دودستگی یجاد کنید و مغرضانه حرف بزنید

  • محمد
    0

    شجاعت و درایت استاد پناهیان قابل تقدیر است. ایشان بی نظیرند.

  • امنیت
    0

    بزرگترین نعمت امنیت است که با مذاکره از دست می رود. رییس جمهور می خواهد با بزرگتر کردن مسایل کم اهمیت مانند رفتن زنان به ورزشگاه کوتاهی های دولت خود را در مبارزه با فقر و بیکاری کمرنگ کند. ولی مردم با بصیرت این را می فهمند. خداوند نیز روز به روز طینت آنها را بیشتر آشکار میکند.انشاالله در انتخابات بعد درست تصمیم بگیریم و خداوند متعال نیز ما را لایق آن بداند که فردی دلسوز برای مردم و نظام جمهوری اسلامی را برای ما به میدان آورد.

  • محمود
    0

    اقای پناهیان زندگی اش دررفااست به فکرمردمی که نان ندارن نیست پناهیان. همه نزدیکانش کاردارن به فکرمردم بیکارنیستن

  • محمد
    0

    جناب آقای پناهیان تحریم ها در زندگی شما فرق نمی کنه .شاید سود هم کردین و بعضی از اموال شما در اثر تحریم سه یا چهار برابر شده . اما بیشتر مردم کشور نمیتواند زندگیشان را بچرخانند.پس چکار باید کرد؟

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      ببخشید من اشتباهی منفی زدم.

  • محمد
    0

    ایشان از جاهای مختلف حقوق می گیرند و پاکتی هستند.

    نظرات شما -
    • جعفری
      0

      پناهیان ده سال قبل اومد مسجد حضرت ابوالفضل در شهرک غرب تهران .من اون موقع مسول قسمت فرهنگی مسجد بودم قرار شد پاکت بدم همراهش شماره حساب داد با مبلغی خیلی بالا .. اگر دروغ بگم خدا به حرمت این ماه من رو امروز کور و لال کنه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟