پیچ ۷ سانتیمتری از معده کودک ۱۰ ساله بوشهری خارج شد

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: با تلاش تیم مجرب پزشکی و به همت تیم تخصصی آندوسکوپی بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر، پیچ ۷ سانتیمتری از معده کودک ۱۰ ساله خارج شد.

پیچ ۷ سانتیمتری از معده کودک ۱۰ ساله بوشهری خارج شد

عاطفه اسفندیاری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش تیم مجرب پزشکی و به همت تیم تخصصی آندوسکوپی، یک پیچ هفت سانتیمتری نوک‌تیز که به صورت اتفاقی در حین بازی توسط کودک ۱۰ ساله بلعیده‌شده بود از معده وی خارج شد.

فوق تخصص گوارش کودکان بیمارستان شهدای خلیج‌فارس نیز در این خصوص گفت: با انجام رادیوگرافی و آندوسکوپی جسم خارجی در معده و انتهای آن در خروجی معده رؤیت و با آندسکوپ بدون هرگونه عوارضی خارج شد، بیمار پس از هوشیاری کامل و با حال عمومی مناسب مرخص شد.

محمدرضا فریبرزی اظهار داشت: بیش‌ترین موارد بلع اتفاقی جسم خارجی در کودکان بین سنین ۶ ماه تا ۳ سال رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: سکه و اسباب‌بازی‌های کوچک شایع‌ترین موارد جسم خارجی را تشکیل می‌دهند که حداقل ۳۰ درصد موارد بدون علامت هستند.

فوق تخصص گوارش کودکان مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: از بین اجسام خارجی بلع باتری بسیار خطرناک بوده و باعث پارگی مری در طی چند ساعت می‌شود.

فریبرزی در ادامه تأکید کرد: اجسام نوک‌تیز نیز می‌تواند باعث آسیب به مری و بافت‌های اطراف مری به خصوص عروق و معده شده و ممکن است باعث خونریزی شدید شوند.

وی بیان کرد: اجسام نوک‌تیز و باتری باید به وسیله آندسکوپ اورژانسی خارج شوند، همچنین توصیه می‌شود این اجسام از دسترس کودکان زیر سه سال خارج شود.

این عمل موفقیت‌آمیز با حضور دکتر حسین کشاورزی متخصص بی‌هوشی، فرزاد بحرینی کارشناس بی‌هوشی، فاطمه شکری و غلامرضا باغبان پرستاران بخش گوارش بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر انجام شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها