ابراز امیدواری اتحادیه اروپا درباره به ثمر رسیدن سریع مذاکرات

سخنگوی ارشد دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد مذاکرات در وین به سرعت به توافق درباره احیای برجام بینجامد.

ابراز امیدواری اتحادیه اروپا درباره به ثمر رسیدن سریع مذاکرات

یک مقام اتحادیه اروپا جمعه (پنجم اوت) گفت، این اتحادیه امیدوار است که مذاکرات در وین «خیلی زود» به توافقی در خصوص احیای برجام منتهی شود، زیرا به ادعای او، همه گزینه‌ها به پایان رسیده است.

به گزارش روزنامه «ینی شفق»، «پیتر استانو» سخنگوی ارشد دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا در نشست خبری روزانه کمیسیون اروپا گفت: «زمان تلاش نهایی» برای بحث درباره پیشنهاد اخیر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و اتخاذ «تصمیم سیاسی روشن و قاطع» فرا رسیده است.

به گفته استانو، «مذاکرات در وین بر دستیابی به تفاهم بر اساس متن بورل متمرکز است و هیأت اتحادیه اروپا در حال تسهیل مذاکرات نزدیک بین مذاکره‌کننده ارشد آمریکا و ایران است».

وی افزود: پس از تقریباً دو سال مذاکرات فشرده، فضا برای مصالحه بیشتر برای توافق بیشتر به پایان رسیده است. امیدواریم خیلی زود به نتیجه برسیم.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم پنجشنبه (چهارم اوت) در وین پایتخت اتریش آغاز شد. تیم مذاکره‌کننده ایران به ریاست علی باقری صبح پنجشنبه وارد پایتخت اتریش شد و مذاکرات فشرده‌ای را با روسای هیأت‌های حاضر در روزهای گذشته داشته است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه در خصوص این دور از مذاکرات گفت: در این دور از گفت‌وگوها که به روال قبل با هماهنگ کنندگی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد، در خصوص ایده‌های مطرح‌شده از سوی طرف‌ها از جمله ایده‌های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که هفته جاری به طرف مقابل ارائه شد، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید مجدد بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به یک توافق پایدار که ضامن حقوق و پاسدار منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل نیز با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل مسائل باقیمانده، شرایط را برای پیشبرد موثر گفت‌وگوها فراهم کنند.

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در توئیتی درباره سفرش به وین برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها نوشت: برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستیم. مسؤولیت برعهده آنهایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث منحوس گذشته ناکام مانده‌اند. آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است. توپ در زمین آن‌هاست تا از خود پختگی نشان داده و مسؤولانه عمل کنند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • 🐜
    0

    مذاکره آب دوغ خیاری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها