مادر خیریه‌های ایران، تقدیر شد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز از

مادر خیریه‌های ایران، تقدیر شد

صبح امروز معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم تقدیر از بانو بدرالملوک امام ملقب به مادر خیریه های ایران، گفت: به عنوان معاونت زنان و خانواده تکلیفی در ارتباط با سرمایه های اجتماعی ایران به ویژه در حوزه زنان داریم. ایران کشوری است که از جهت سرمایه اجتماعی به لحاظ تمدن، تاریخ و فرهنگ سرمایه عظیمی در بین مردم دارد و یکی از وظایف حاکمیت، شناسایی، بزرگداشت و معرفی و ترویج الگوهای موفق و ترویج سبک زندگی سالم و ترویج شخصیت‌هایی است که عمر و زندگی خود را برای بهبود جامعه و عمل صالح وقف کرده‌اند.

وی افزود: جایگاه عمل صالح در تعالیم دینی و قرآنی ما بسیار روشن است؛ عملی که با نیت صدق و خدایی و به دور از ریا و هرگونه چشم داشتی صورت می‌گیرد و جادوی کار در عمل صالح از همین نیت شکل می‌گیرد.

ابتکار ادامه داد: جلوه عمل صالح در یکی از کارهای خیریه و سازمانهای مردم نهاد که با انگیزه های معنوی و دینی و خیرخواهانه در کشور فعالیت می‌کنند وجود دارد. برخی از این موسسات به دلایلی موفقتر و پایدارتر از بقیه هستند و توانسته اند هم پایداری فعالیت خود را حفظ کنند و هم گستره کار و اثربخشی کار خود را افزایش دهند؛ این موارد برای ما ملاکهای مهمی برای ارزیابی و پایش وضعیت سازمانهای مردم نهاد است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: سعی کرده‌ایم با تولید اثرات هنری بخشهایی از این فعالیتها و جلوه‌های بسیار زیبا از سرمایه‌های معنوی کشور را به تصویر بکشانیم و الگوسازی و جریان فرهنگی را ایجاد کنیم و بخشی از دینی که نسبت به این همه ایثار و فداکاری داریم را ادا کنیم.

وی معتقد است که ویژگیهای نهاد های مدنی موفق و خیریه‌ها آن است که با نیت پاک شکل گرفته‌اند و کارشان عالمانه است و سعی می‌کنند از نیروهای متخصص و صاحب نظر و تجربه روز در کار خود بهره گیرند.

ابتکار ادامه داد: مدیریت نیروی داوطلب و ایجاد انگیزش برای نیروی داوطلب اتفاق بسیار مهمی در جامعه است، لذا از این جهت این خیریه ها موفق هستند که آنها مردم دارند. ویژگی این تشکل ها و این موسسات آن است که از خود گذشتگی زیادی دارند و این نشانه‌ای است از سرمایه جاودانه و معنوی که این عزیزان دارند، ما نیز به نوبه خود وظیفه داریم، چرا که فکر می‌کنیم ترویج این رفتار، ترویج صلح و صفا و دوستی است.

در ادامه این مراسم مستندی تحت عنوان "فرصت بد شدن ندارم" از زندگی بانو بدرالملوک امام پخش شد که گوشه‌ای از فعالیتها، اقدامات و تلاشهای این بانو را نشان داد؛ مستندی که گوشه‌ای از زندگی و تلاش بدرالملوک امام ملقب به مادر خیریه‌های ایران است. بانویی که نزدیک به یک قرن مجاهدت مثال زدنی مادر معنوی هزاران کودک بی سرپرست بوده و نمونه‌ای موفق از فعالیت تشکلهای پایدار مردم نهاد در تاریخ معاصر است.

براساس این گزارش بدرالملوک امام، ۷۰ سال پیش با راه اندازی موسسه فرهنگی جوادی در قم کار خود را آغاز کرد و تا امروز ده‌ها موسسه خیریه را رهبری و هدایت کرده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها