انصارالله یمن بازداشت اعضای کادر حماس در عربستان را محکوم کرد

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای موج بازداشت فلسطینیان در عربستان را محکوم کرد.

انصارالله یمن بازداشت اعضای کادر حماس در عربستان را محکوم کرد

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای نسبت به موج بازداشت فلسطینی‌ها در عربستان سعودی واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: ما با تاسف شدید موج بازداشت فلسطینی‌ها در عربستان از جمله محمد الخضری، یکی از اعضای جنبش حماس و پسر او را دنبال کردیم.

دفتر سیاسی انصارالله در ادامه آورده است: بر همبستگی خود با همه جنبش‌های مقاومت فلسطین در برابر هرگونه تجاوز تأکید می‌کنیم، به ویژه در این مرحله که مسأله ملت فلسطین با تلاش‌های آمریکا برای از بین بردن آن روبه‌روست.

این جنبش همچنین بازداشت شهروندان فلسطینی توسط مقامات سعودی را ادامه خیانت به مسأله فلسطین دانست و تأکید کرد: این اقدام از عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر فراتر رفته و به سطح هماهنگی کامل با سیاست‌ها و توطئه‌های جنایتکارانه این رژیم علیه ملت فلسطین رسیده است و این امر مستلزم آن است ملت‌های منطقه و آزادگان جهان فریاد مخالفت مردمی و رسمی خود را برآورند و طرح‌ها علیه گروه‌های مقاومت فلسطین به عنوان پیشقراولان جنگ فلسطینی‌ها با رژیم اشغالگر را محکوم کنند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس دوشنبه گذشته برای اولین بار فاش کرد، نیروهای امنیتی عربستان ده‌ها فلسطینی مقیم عربستان و همچنین محمد الخضری، مسؤول روابط جنبش حماس را که از سه دهه پیش در جده اقامت داشت، بازداشت کردند.

حماس با انتشار بیانیه‌ای این اقدام نیروهای امنیتی عربستان را محکوم و اعلام کرد: سن و بیماری محمد صالح الخضری مانع از آن نشد که نیروهای امنیتی عربستان او را بازداشت نکنند.

بر اساس اعلام حماس، نیروهای امنیتی عربستان همچنین پسر بزرگ الخضری را بازداشت کردند.

حماس همچنین اعلام کرد: بازداشت الخضری و فرزند او در چارچوب موج بازداشت شمار زیادی از فلسطینی‌ها در عربستان صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها