نجات دو شهروند از میان دود و آتش در خیابان پیروزی تهران

در پی تماس شاهدین این حادثه با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی ساعت ۵:۰۰ صبح روز گذشته آتش نشانان ایستگاه های ۳۱ و ۴۸ را به همراه خودروی حامل دستگاه های تنفسی به خیابان پیروزی، خیابان ۲۱ متری دهقان، کوچه دوم شرقی اعزام کرد.

نجات دو شهروند از میان دود و آتش در خیابان پیروزی تهران

جلال دهقان فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: آتش سوزی در قسمت پارکینگ و طبقه همکف یک ساختمان مسکونی ۴ طبقه رخ داده بود و حجم آتش به گونه ای بود که در زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه این قسمت ها کاملا شعله ور شده و دود زیادی فضای ساختمان را فرا گرفته بود.

دهقان تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از تجهیز خود به تجهیزات کامل انفرادی و دستگاههای تنفسی، ایمن سازی های اولیه را انجام دادند و با استفاده از لوله های آبدهی آتش نشانی و تجهیزات خاموش کننده، خود را به کانون آتش سوزی رساندند و موفق شدند شعله های آتش را پیش از سرایت به طبقات دیگر مهار و آتش را خاموش کنند.

وی افزود: همزمان با عملیات مهار آتش سوزی، گروهی از آتش نشانان عملیات خود را برای یافتن محبوسین احتمالی در ساختمان آغاز کردند و خوشبختانه توانستند دو مرد را که در طبقات بالا در داخل دود گرفتار شده بودند را صحیح و سالم به خارج از ساختمان و محیطی امن انتقال دهند.

آتش نشانان پس از انجام عملیات تهویه توسط فن های فشار قوی و ایمن سازی کامل ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها