بر اساس مطالعات جدید؛

پدر و مادر‌ها نگران نباشند / نوجوانانِ خوره موبایل مشکل روانی ندارند

پدر و مادر‌های امروزی همواره نگران زمانی هستند که نوجوانان‌شان پای گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها صرف می‌کنند؛ اما گویا این نگرانی‌ها چندان هم جایز نیست.

پدر و مادر‌ها نگران نباشند / نوجوانانِ خوره موبایل مشکل روانی ندارند
تحقیقات جدید نشان می‌دهند که زمانی که نوجوانان پای گوشی‌های موبایل و حتی در دنیای آنلاین سپری می‌کنند، چندان هم بد نیست و به وضعیت سلامت روانی آن‌ها صدمه‌ای وارد نمی‌کند.

محققان چندین دانشگاه آمریکایی شواهد بسیار کمی از رابطه میان زمانی که نوجوانان صرف گوشی‌های موبایل و دنیای دیجیتال می‌کنند و سلامتی ذهنی آن‌ها وجود دارد.

آن‌ها می‌گویند: شاید زمان آن فرا رسیده باشد که بزرگسالان از بحث در مورد مضرات تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی روی سلامتی روانی نوجوانان بردارند و راه‌های حمایت بهتر فرزندانشان را در فضای آنلاین و زندگی دیجیتال در پیش بگیرند.
پدر و مادر‌ها نگران نباشند / نوجوانانِ خوره موبایل مشکل روانی ندارند

محققان ادعا می‌کنند که برخلاف تصور رایج که تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی به سلامت روانی نوجوانان آسیب می‌رسانند، هیچ ارتباطی میان زمان صرف شده نوجوانان پای گوشی‌های موبایل و فعالیت‌های آنلاین آن‌ها با افزایش خطر ابتلا به مشکلات روحی و روانی وجود ندارد.

در این تحقیق روی بیش از ۲ هزار جوان و ۴۰۰ نوجوان مورد بررسی قرار گرفتند که به طور میانگین یک روز در دو هفته را صرف گوشی‌های هوشمند می‌کنند. نوجوانان در این تحقیق بین ۱۰ تا ۱۵ سال سن داشتند و جمعیت آن‌ها از نظر اقتصادی و نژادی بسیار متنوع بود.
پدر و مادر‌ها نگران نباشند / نوجوانانِ خوره موبایل مشکل روانی ندارند

محققان روزانه سه بار علائم مربوط به سلامت روانی نوجوانان را رصد و جمع‌آوری کردند و بررسی کردند که روز‌هایی که آن‌ها بیشتر وقت خود را صرف استفاده از فناوری‌های دیجیتال کردند، از نظر روانی در چه وضعیتی هستند. اما در نهایت شواهدی دال بر بد شدن شرایط روانی آن‌ها پیدا نکردند.

آن‌ها حتی ادعا می‌کنند که این تحقیقات حاکی از آن است که نوجوانانی که در یک بازه زمانی مشخص مبادرت به ارسال پیام‌های بیشتری در فضای آنلاین کردند، حس بهتری نسبت به نوجوانانی داشتند که کمتر پیام آنلاین ارسال کنند.

منبع: دانشجو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها