سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل را بشناسید؛

این زن می‌تواند روابط ایران و آمریکا را بغرنج‌تر کند؟/ زنی میلیارد که جت شخصی دارد و یک تیم بسکتبال را اداره می‌کند

کلی کرَفت در سپتامبر توسط سنای آمریکا مورد تایید قرار گرفت. در روز رأی‌گیری دیروز کرفت ۵۶ رأی تأیید در برابر ۳۴ رأی مخالف را از آن خود کرد.

این زن می‌تواند روابط ایران و آمریکا را بغرنج‌تر کند؟/ زنی میلیارد که جت شخصی دارد و یک تیم بسکتبال را اداره می‌کند

به گزارش خبر فوری ، چند هفته قبل، کلی نایت کرَفت که یک تاجر و دیپلمات آمریکایی است، توانست به عنوان سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل انتخاب شود. کلی که هم‌اکنون به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل مشغول به کار است، پیش‌تر سفیر امریکا در کانادا بود. در۲۲ فوریه ۲۰۱۹ دونالد ترامپ کلی کرفت را به‌عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل معرفی کرد.

کلی کرَفت در سپتامبر توسط سنای آمریکا مورد تایید قرار گرفت. در روز رأی‌گیری دیروز کرفت ۵۶ رأی تأیید در برابر ۳۴ رأی مخالف را از آن خود کرد. اما این زن دیپلمات که جانشین نیکی هیلی شده و احتمالا مهم ترین ستون عرصه دیپلماسی امریکا می‌شود، کیست؟

کودکی و خانواده

کلی کرفت متولد 1962 در کنتاکی است. پدرش یک دامپزشک بود که فعالیتهای سیاسی هم داشت. او برعکس دخترش از طرفداران حزب دموکرات بود و در این حزب فعالیت می‌کرد. پدر کلی یک بار نماینده کنتاکی در مجلس شد اما بعد از آن دیگر در سطح بالای سیاسی مطرح نگردید.

کلی در گلاسکو تحصیل کرد. لیسانسش را از دانشگاه کنتاکی گرفت و به زودی وارد سیاست شد. کلی از همان ابتدا وارد حزب جمهوری خواه شد. در سال 2004 از جرج بوش حمایت کرد و توانست با پیروزی او وارد سطح اول قدرت در ایالات متحده شود. او در سال 2007 مشاور نماینده آمریکا در سازمان ملل شد.

ازدواج با یک میلیاردر

کلی که دو ازدواج ناموفق داشته است، اکنون همسر یک تاجر و سیاستمدار مشهور یعنی "ژوزف کرفت" است. آنها در سال 2016 با هم ازدواج کردند. ژوزف که خود از جمهوری خواهان مشهور است به همراه کلی از حامیان جمهوری خواهان است و در انتخابات 2012 حدود 500 هزار دلار به کمپین نامزد جمهوری خواهان یعنی "مت رامنی" کمک مالی بلاعوض کرد. این زن و شوهر چند معدن زغال سنگ دارند و از این شغل سود فراوانی به جیب زده اند. آنها یک جت خصوصی دارند و در سفرهای خود از این جت استفاده می‌کنند.

طبق گفته یک سایت کانادایی خانواده کرفت حامی و اسپانسر اصلی باشگاه بسکتبال کنتاکی هستند و سالانه میلیونها دلار پول به آن می‌پردازند. خود کلی در صفحات اجتماعی خود مطالب بسیاری در مورد تیم بسکتبالش می‌گذارد.

سفارت در کانادا

کلی و همسرش در انتخابات 2016 هم از حامیان جدی دونالد ترامپ بودند و 2 میلیون دلار کمک بلاعوض به کمپین رئیس جمهور آمریکا کردند. پس از پیروزی ترامپ در انتخابات، کلی کرفت به عنوان سفیر ایالات متحده در کانادا انتخاب شد. طبق گزارش واشنگتن پست رابطه خانواده کرفت بعد از این با شخص ترامپ بیشتر و بیشتر شد به نحوی که بیش از 20 مرتبه در هتلهای او سکونت کرده و با او شام خوردند.

حواشی خانم سفیر؛ انتقادات دموکرات‌ها به کلی کرفت

حضور او در سفارتخانه آمریکا در اتاوا در طول 15 ماه سفارتش، همیشه حاشیه های بسیاری داشته است. او دائما محل سکونتش را رها کرده و حدود 128 پرواز به آمریکا داشته است. این باعث شد بسیاری از دموکراتها به او انتقاد کرده و او را بی‌مسئولیت بخوانند.

علاوه بر این، برخی معتقدند که او تجربه سیاسی کافی را برای جانشینی نیکی هیلی ندارد. او یک زن ظریف و نسبتا مهربان است و اقتدار سیاستمداران را ندارد. او نمی‌تواند با قدرت در مقابل مسائل مختلف در سازمان ملل واکنش نشان دهد. واشنگتن پست نوشته که بعید است کلی بتواند مساله "معامله قرن" (طرح دوستی صهیونیستها و فلسطین) یا مبحث مهم ارتباط آمریکا با ایران را حل کند.

همچنین برخی سایت‌ها مانند پس بلو (Pass blue ) معتقدند که شخصی مثل کلی کرفت با آن ویژگی‌های شخصیتی اش نمی‌تواند با رئیس جمهوری مثل ترامپ که دائما تندخویی می‌‎کند و گاهی در توییتر به زیردستانش فحش می‌دهد، کار کند. این اختلاف به خصوص در مورد مسائلی مانند ایران می‌تواند حادتر باشد. کلی کرفت یک سیاستمدار جمهوری خواه و تندرو است که مخالفت شدیدی با ایران دارد. برخی می‌گویند او گرایشاتی به نظرات و ایده های بولتون دارد. اگر اینگونه باشد او ممکن است با ترامپ به مشکل بخورد.

برخی دموکراتها می‌گویند که احتمالا ترامپ با همسر کلی یعنی ژوزف لابی کرده و در ازای دریافت مبلغ هنگفتی این پست را به همسر او داده وگرنه خود رئیس جمهورعلاقه ای به انتخاب این زن ثروتمند نداشته است.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • شاهد
    0

    ایشون که یه خانم تشریف دارند شخصیتشون وثروتشون سرجاش اما خوبه بدونیم سیاستمدارتر و ثروتمند تر از ایشون نتونستند در برابر نظام انقااب اسلامی و رهبری فرزانهٔ دوران حضرت آیت الله العظما امام خامته ای کاری پیش ببرند.باقی باید حسابکار دستشون باشه .

    نظرات شما -
    • عابدی
      0

      تقابل جمهوری اسلام با غرب تقابل اسلام و کفرو حق وباطل است انها نگرش مادی ومنفعت طلبی را در محاسبات دارندولی سیاست اصلی نظام اسلامی حذف سلطه واستکبار ستیزی وحمایت از حق ومستضعف است وسنت خدا نیز حمایت از مستضعف است.

    • کاربر ناشناس
      0

      دیگه قراره امریکا چه غلطی نکنه فقط مونده بگیم خدایا شب خوابیدیم صبح زنده باشیم .با حلوا حلوا دهن شیریتن نمیشه

    • کاربر ناشناس
      0

      دیگه قراره امریکا چه غلطی نکنه فقط مونده بگیم خدایا شب خوابیدیم صبح زنده باشیم .با حلوا حلوا دهن شیریتن نمیشه

    • سام
      0

      زمان جنگ آمریکا تونست غلطی بکنه یا نه؟

  • محمد
    0

    ایشون ظریف و احساسی بوده که تا حالا ۳ تا شوهر کرده .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      دمت گرم

    • کاربر ناشناس
      0

      سلام من دوست دارم چهارمین شوهرش باشم توی جتش بچه درست کنیم بفرستیم توفضا آدرس من بدهید یک غم زده ازسیستان وبلوچستان

    • کاربر ناشناس
      0

      عقل باید در سر بی کلاهی عارنیست

  • جوادقائمی
    0

    معلومه ترامپ تاجر است از همسرخانم پول هنگفتی گرفته واو را برای مدتی کوتاه این پست را به او داده

  • کاربر ناشناس
    0

    می‌پسندم

  • مرتضی
    0

    مثلث : سرمایه گزاری .سیاست مداری.تبلیغات کلان .درجهان امروز تنها را ه موفقیت هستش .که ما هیچ کدم را نداریم

  • ali
    0

    این زن جز دردسر برای امریکا ثمری نخواهد داشت. اکثر زنهای سیاستمدار غرب فقط بدرد خانه داری میخورند و بس

  • محمدرضا
    0

    ترامپ علاقه ای به مشورت نداره این ها یک پست تشریفاتی میگیرند تا به قول ترامپ ببینیم چی میشه.خود ترامپ هم علاقه ای به حمله نداره چه برسه به این. به علاوه با وجود کنگره تصمیمات رییس جمهوری محدود است.

  • کریم دربدر
    0

    مردم بین جنگ اقتصادی ایران وآمریکا دارن له میشن و دولتمردان ایران هیچ غلطی نمیتونن بکنن...بعدچهل سال میگن مشکلات بخاظر تحریمه...چهل سال چه غلطی کردین که حالا اقتصادتون داره در هم میریزه...نتیجه میگیریم که همتون درحال دزدی بودین....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها