واکنش دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به توزیع متادون توسط داروخانه‌ها

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درخصوص توزیع متادون توسط داروخانه‌ها گفت: در خصوص توزیع متادون وزارت بهداشت به هر جمع بندی که برسد ما هم درباره آن هیچ حرفی نخواهیم داشت.

واکنش دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به توزیع متادون توسط داروخانه‌ها

اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه همایش فصلی دبیران شوراهای مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور در جمع خبرنگاران نیز گفت: رویکردهای ستاد مبارزه با مواد مخدر مقابله، درمان، کاهش آسیب، پیشگیری و صیانت اجتماعی است.

وی افزود: طرح یاریگران زندگی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور رییس جمهور تصویب شد. ایشان نیز روی این طرح که تمرکز بر اقدامات پیشگیری دارد، تاکید کردند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه طرح یاریگران زندگی شامل همه گروه‌های مرجع است اظهار کرد: با توجه به نقش تعیین کننده آموزش و پرورش، اولویت اصلی ما نیز با آموزش و پرورش است و در این زمینه تفاهم نامه کلی به عمل آمد و توافق نامه اجرایی نیز نوشته شد تا شاخص‌ها تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه در منطقه ای هستیم که تحولات در آن شگرف است گفت: کشت مواد مخدر در افغانستان طی دو دهه ۵۰برابر شده است و هر روز مواد مخدر صنعتی جدیدی وارد می‌شود به طور مثال لابراتوارهای متعددی در افغانستان در سال جاری ایجاد شده است و افزایش ورود شیشه را داریم لذا باید در کنار درمان و مقابله، موضوع پیشگیری و اقدامات صیانت اجتماعی را در اولویت قرار دهیم.

مومنی معتقد است: باتوجه به اینکه شیوع اعتیاد در جمعیت کارگران و مراکز صنعتی نیز وجود دارد این موضوع در اولویت است که در گام بعدی آن را انجام دهیم. به موازات حرکت و تلاش با نهادهای فرهنگ ساز، گروه‌های مرجع و تشکلهای مختلف را نیز در برنامه داریم.

وی افزود: طی ۱۰ سال گذشته به طور میانگین سالانه ۵ درصد افزایش شیوع مواد مخدر را داشته‌ایم.

سردار مومنی در ادامه با اشاره به اینکه قوانین باید روزآمد شوند گفت: تحولات حوزه مواد مخدر به دلیل اینکه یکی از تجارتهای سیاه بزرگ در دنیاست، باید قوانین را نیز به تناسب شرایط و رویکردهای خود تغییر دهیم. قوانین خوب و جامع طی مراحل زمان نیاز به روز آمدی دارند و حوزه مواد مخدر نیز به همین صورت است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری گفت: جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از دنیا مبارزه می‌کند. نگاه جمهوری اسلامی ایران این است که امنیت را یکپارچه می‌بیند و تفاوتی قائل نیست برای امنیت خود و کشورهای دیگر؛ نگاه ایران به یک اندازه است و در همین راه شهید می‌دهیم، اما متاسفانه آنها به مسئولیت خود واقف نیستند و جز تقدیر و تشکر زبانی کار دیگر انجام نمی دهند.

وی درباره توزیع متادون در داروخانه‌ها نیز گفت: به طور حتم بهترین تصمیم در این زمینه گرفته می‌شود. ستاد مبارزه با مواد مخدر مجموعه‌ای از نهادهای موثر است و کمیته تخصصی در این زمینه نیز وزارت بهداشت و درمان است.

وی افزود: وزارت بهداشت در خصوص توزیع متادون به هر جمع بندی که برسد ما هم درباره آن هیچ حرفی نخواهیم داشت. قرار است در جلسه آینده ستاد کمیته درمان از نمایندگان بخش‌های مختلف دعوت شود و به هر نتیجه ای که رسیدیم طبق آن عمل می‌شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها