میشل عون: تلاش‌های اسرائیل برای تغییر وضعیت جنوب لبنان خطری برای منطقه است

رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد، تلاش‌های اخیر اسرائیل برای تغییر وضعیت کنونی جنوب لبنان خطری برای منطقه به شمار می‌آید و ثبات منطقه مرزی را مورد تهدید قرار می‌دهد.

میشل عون: تلاش‌های اسرائیل برای تغییر وضعیت جنوب لبنان خطری برای منطقه است

به نقل از ارم نیوز، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در جریان دیداری که در کاخ ریاست جمهوری در بعبدا واقع در شرق بیروت با ژنرال استفانو دل کول، فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (نیروهای یونیفل) داشت، خاطرنشان کرد: بیروت به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت پایبند است و لبنان حق مشروع دفاع از خود در برابر هرگونه تجاوز و تعدی را محفوظ می‌داند.

رئیس جمهوری لبنان تصریح کرد، تلاش‌های اخیر اسرائیل برای تغییر وضعیت کنونی جنوب خطری برای منطقه به شمار می‌آید و ثبات منطقه مرزی را تهدید می‌کند.

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت که در ۱۱ اوت ۲۰۰۶ تصویب شد، به توقف کامل عملیات جنگی میان لبنان و اسرائیل به دنبال شعله‌ور شدن درگیری‌های دو طرف در ماه ژوئیه همان سال فرا می‌خواند.

رئیس جمهور لبنان در جریان این دیدار ضمن استقبال از قطعنامه شورای امنیت در خصوص تمدید دوره فعالیت نیروهای یونیفل بدون تغییر در ماموریت یا تعداد آنها، بر اهمیت تداوم همکاری نیروی دریایی لبنان با یونیفل تاکید کرد تا ارتش لبنان بتواند توانمندی‌های دریایی خود را افزایش دهد.

نیروهای یونیفل در سال ۱۹۷۸ برای نخستین بار در لبنان مستقر شدند، ماموریت آنها گسترش یافت و تعداد آنها نیز طبق قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت افزایش پیدا کرد.

تعداد نیروهای یونیفل در حال حاضر حدود ۱۰ هزار و پانصد سرباز حافظ صلح و یک نیروی دریایی متشکل از شش کشتی است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها