مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید: چین مایل به پیروزی ترامپ در ۲۰۲۰ است

آنتونی اسکاراموچی مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید فکر می‌کند، چین به واقع امیدوار است که ترامپ در ۲۰۲۰ مجددا انتخاب شود و بتواند در سمت رئیس جمهوری آمریکا باقی بماند.

مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید: چین مایل به پیروزی ترامپ در ۲۰۲۰ است

به نقل از پایگاه خبری یاهو، آنتونی اسکاراموچی، دستیار سابق دونالد ترامپ که سال ۲۰۱۷ مدتی مدیر ارتباطات کاخ سفید بود، گفت: شما از یک طرف دونالد ترامپ مو نارنجی را دارید و از طرف دیگر چین را. چینی‌ها می‌خواهند ترامپ بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود. خوب چرا چین می‌خواهد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بماند؟ ترامپ در حال تخریب آمریکا و تضعیف جایگاه جهانی کشورمان است.

مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید همچنین گفت: ترامپ در حال از بین بردن و تخریب ائتلاف جهانی است و سیستم تجارت بین‌المللی را از بین می‌برد. او در حال از بین بردن و ضرر زدن به قدرت سخت و نرم ما و موضع ما در سطح جهانی است. راهی که او در پیش گرفته یک شرمساری بزرگ در عرصه جهانی است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که چین و آمریکا در نبرد تجاری به سر می‌برند و تعرفه‌های گمرکی بر کالاهای یکدیگر اعمال کرده‌اند. در چند ماه نخست، ترامپ تعرفه‌های گمرکی بر کمتر از سه درصد از کالاهای وارداتی چین اعمال کرد اما تا ۱۵ دسامبر رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد تا بر هر کالای چینی که وارد ایالات متحده می‌شود، تعرفه اعمال کند.

در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷ رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، اسکاراموچی را به عنوان اداره‌کننده ارتباطات کاخ سفید معرفی کرد اما ۱۰ روز بعد او را در ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۷ به درخواست جان اف کلی، رئیس وقت ستاد کارکنان کاخ سفید برکنار کرد.

منبع: انتخاب

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها