حسین شریعتمداری: نمایندگی مجلس آش کشک خاله نیست

مگر دروغ‌پردازی و تشویش اذهان عمومی و زمینه‌سازی برای آتش تهیه دشمن، آنهم نه یک بار و دوبار و ده بار، بلکه انجام پی‌در‌پی این حرکت سخیف جرم نیست؟!

حسین شریعتمداری: نمایندگی مجلس آش کشک خاله نیست

«حسین شریعتمداری» در یادداشتی نوشت: خودسوزی سحر خدایاری که به گفته پدر آن مرحومه از نوعی بیماری عصبی رنج می‌برده و در حال مداوا بوده است، با واکنش هماهنگ و سؤال‌برانگیز طیفی از نان به نرخ روز‌خور‌ها که برخی از آن‌ها نیز سوابق سیاهی در کارنامه خود دارند، رو‌به‌رو شد.

طیف یاد شده بلافاصله بعد از انتشار خبر، به دروغ ادعا کردند که وی در اعتراض به محکومیت ۶ ماهه خود از سوی دستگاه قضائی دست به خود‌سوزی زده است! و با تکیه بر این دروغ، انبوهی از ناسزا‌ها و تهمت‌های ناروا و من‌درآوردی را نه فقط نثار دستگاه قضائی کردند بلکه زیر و روی نظام را هم از اتهامات واهی بی‌نصیب نگذاشتند!

همسانی و همزمانی هجوم مورد اشاره این احتمال را قوت می‌بخشد که طیف مورد اشاره از قبل برای این اقدام پلشت و نفرت‌انگیز هماهنگ شده‌اند! دروغ‌پردازی هماهنگ آنان در حالی صورت می‌پذیرفت که برخورد قاطع دستگاه قضائی با مفسدان اقتصادی عرصه را بر غارتگران اموال عمومی و دزدان بیت‌المال تنگ کرده است و از سوی دیگر دشمنان بیرونی که اخیراً چند شکست ننگین را تجربه کرده‌اند به شدت محتاج سوژه‌ای برای سیاه‌نمایی علیه اسلام و انقلاب هستند.

حرکت پلشت و هماهنگ طیف مورد اشاره اگرچه با روشنگری‌های انجام گرفته بی‌نتیجه ماند، ولی برای مدتی هرچند کوتاه جامعه را به تشنج و تشویش کشاند. از برخی سایت‌های حق العمل‌کار که پول می‌گیرند تا حرف مفت بزنند! و یا شماری از به اصطلاح سلبریتی‌های بی‌شخصیت انتظاری نیست که اهل انسانیت و اخلاق و حق‌جویی و مردم‌دوستی باشند، آن‌ها بار‌ها نشان داده‌اند کاسه‌لیس‌های بی‌هویتی هستند که اگر پایشان را روی حبه انگور بگذارند سقشان شیرین می‌شود! ولی این اقدام زشت و سخیف از کسانی که عنوان نمایندگی مردم را - به حق یا به ناحق‌- برپیشانی خود نهاده‌اند، قابل توجیه نیست.

اقدام این دو نماینده را نمی‌توان در حد و اندازه یک «خطا» ارزیابی کرد، چرا که وقتی خطا به تکرار می‌نشیند دیگر نامش خطا نیست، «خط» است! و نباید از سوی مراجع ذیصلاح نادیده گرفته شود. چند سال قبل در یکی از یادداشت‌های کیهان، با اشاره به نمونه‌های مشابه آورده بودیم «نمایندگی مجلس آش کشک خاله نیست» که مردم و نظام به مصداق آن ضرب‌المثل معروف چاره‌ای جز تحمل آن نداشته نباشند!

مگر دروغ‌پردازی و تشویش اذهان عمومی و زمینه‌سازی برای آتش تهیه دشمن، آنهم نه یک بار و دوبار و ده بار، بلکه انجام پی‌در‌پی این حرکت سخیف جرم نیست؟!

منبع: فرارو

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • مهدی
    0

    اقا حسین برا شورای نگهبان در انتخابات اینده هم دستور کار نوشت.یعنی نماینده ملت خفه خون بگیره و قبل از حرف زدن باید از شما اجازه بگیره.اگر صداقت داری خودت را در معرض رای مردم بزار تا همه ببیند باید اندازه وزنت فرمایش کنی اقا حسین.جنابعالی دستگاه نیت خوان داری که ذهن مردم مشوش شده است یا ذهن خودت و همفکرانت را جای کل مردم گذاشته ای.مصافا طبق دستور شرع مقدس اسلام پشت سر کسی که دستش از دنیا کوتاه است نباید بدگویی کنی.گناه کبیره است اگه به اسلام واقعی اعتقاد داشته باشی

  • شريعت
    0

    خدا لعنت كند أمثال شريعت مداريها ،كه كاسه داغتر از آش هستند ،

  • دکتر ساسان واثق
    0

    سلام بنده یک روانپزشک هستم و بسیار متاسف شدم که به صورت سیاسی و جناحی با پدیده شوم خودسوزی برخورد می شود و بعضی افراد دخیل در این مساله، به صورت علمی به آن نمی نگرند و در مورد عواقب اقدامات و اظهارنظرهای خود نمی اندیشند. شاید درصد کمی از مردم بدانند که هرچند آمار کلی خودکشی در ایران نسبتا پایین است (6 در صد هزار نفر جمعیت در سال)، ایران یکی از بیشترین آمارهای خودسوزی را در جهان دارد، و این که این عمل عمدتا در استانهای غربی ایران مانند ایلام و کرمانشاه اتفاق می افتد، و این که این پدیده عمدتا در خانمها دیده می شود، و 70 درصد افرادی که اقدام به خودسوزی می کنند خانمهای زیر 30 سال و با تحصیلات نسبتا پایین هستند، و معمولا این کار در حین حمله عصبانیت به دنبال مشکلات بین فردی و به صورت تکانشی صورت می پذیرد. 80 درصد افرادی که اقدام به خودسوزی می کنند فوت می کنند، و 100 درصد افرادی که زنده می مانند به شدت از کار خود پشیمان هستند و آرزو می کنند هیچگاه این کار را نکرده بودند. همچنین انتشار نادرست اخبار خودسوزی و خودکشی با تیترهای درشت می تواند موجب خودکشی های مشابه در افراد دیگر گردد و به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی راهنماهایی در مورد نحوه انتشار اخبار خودکشی در روزننامه ها و رسانه ها منتشر کرده است. خودکشی یک مساله چند عاملی است و عوامل بسیاری از ژنتیک گرفته تا شرایط محیطی و نوع شخصیت افراد تا نوروترانسمیتر های داخل مغز تا وجود بیماریهای روانپزشکی و عوامل اجتماعی و روانشناختی و غیره می توانند در آن نقش داشته باشند. هرچند آموزش مهارتهای روانشناختی مانند مهارت حل مساله و مقابله با احساسات ناخوشایند و افزایش قدرت تحمل در برابر ناکامیها می تواند به صورت نظری در کاهش آمار خودکشی موثر باشد ولی اغلب به کارگیری مداخلات فوق به میزان کافی و در سطح وسیع به علل مختلف تا کنون عملی نبوده است. از سوری دیگر، بر خلاف تصورات عامه مردم تجویز به جای داروهای روانپزشکی به همراه درمانهای روانپزشکی مناسب دیگر می تواند به شدت احتمال اقدام به خودکشی را در افراد در معرض خطر پایین بیاورد و یکی از موثرترین روشهای پیشگیری از خودکشی به شمار می آید.

  • حسن
    0

    با نظر آقای شریعتمداری به طور ۱۰۰٪ موافقم. ولی اصلاح طلبها با سخنان تحریک آمیز و برانگیختن احساسات جوانان رای آنها را جلب می کنند بطوریکه برای آنها مسائل اقتصادی و فساد مدیران هیچ اهمیتی ندارد. وگرنه مردم با مراجعه به آرشیو سخنان رییس و اعضای دولت در ۶ سال گذسته می بایست آنها را حیدر حیدر و از شهر به در می کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها