رئیس شورای شهر با کسی تعارف ندارد/ قرار نیست تمام ایستگاه‌های مترو پله برقی و آسانسور داشته باشند

نژاد بهرام درباره آخرین وضعیت ایمنی و تکمیل زیر ساخت‌های ۲ ایستگاه مترو محمدیه و بسیج توضیجاتی داد.

رئیس شورای شهر با کسی تعارف ندارد/ قرار نیست تمام ایستگاه‌های مترو پله برقی و آسانسور داشته باشند

به گزارش خبر فوری ، زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ، درباره آخرین وضعیت ایمنی ۲ ایستگاه بسیج و محمدیه که در روز‌های آینده ( چهارم شهریور) افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، گفت: خطوط ۶ و ۷ مترو ما به دلیل تکمیل نبودن زیر ساخت‌ها و ایمنی این امکان را نداشت تا زیر بار ترافیک برود و ما در مدیریت شهری جدید سعی بر تکیمل کردن و رفع نواقص آن‌ها داریم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به هزینه تکمیل این ۲ خط مترو، گفت: مدیریت شهری هزینه‌هایی سنگینی را برای تکمیل این ۲ خط مترو پرداخت می‌کند و برای تکیمل این ۲ خط، ایستگاه به ایستگاه در حال جلو رفتن هستیم.

نژاد بهرام ادامه داد: زمانی که به همراه آقای هاشمی رئیس شورای شهر تهران برای بازدید از آخرین وضعیت ۲ ایستگاه محمدیه و بسیج رفتیم، شاهد بودیم تمام ریل‌ها برای افزایش ایمنی شهروندان کنده و دوباره جای‌گذاری شده بود.

او درباره وضعیت تکمیل زیر ساخت‌ها و خدمات رفاهی این ۲ ایستگاه، مانند آسانسور و پله برقی، تصریح کرد: به عقیده من تمام ایستگاه‌های مترو لازم نیست آسانسور و پله برقی داشته باشند.

عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: بر فرض اگر ما در تمام خطوط مترو، ۱۰۰ ایستگاه داشته باشیم چه ایرادی دارد که ۲۰ ایستگاه آن آسانسور و پله برقی نداشته باشد؟

نژاد بهرام افزود: از همین رو قرار شد فهرستی از ایستگاه‌هایی که پله برقی و آسانسور دارند را معرفی کنیم که تا مسافران بدانند کدام ایستگاه‌ها پله برقی و کدام ایستگاه‌ها آسانسور دارد و با علم به این موضوع مسافران در انتخاب مسیر خود می‌توانند در ایستگاه‌هایی از قطار پیاده و یا سوار شوند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مگر قرار نبود شعار تهران شهری برای همه محقق شود؟ حال با این وضع حقوق افراد کم توان و نا توان برای استفاده از مترو چه می‌شود؟ پاسخ داد: بر فرض مثال حقوق شما «آ» ریال است پس مجبور هستید بر اساس همان مقدار هزینه کنید.

نژاد بهرام تصریح کرد: زمانی که مدیریت شهری بودجه «آ» ریالی دارد باید با همان بودجه تلاش کند تا تهران را شهری برای همه کند و نمی‌توانیم بیش از پول خود هزینه کنیم.

بیشتر بخوانید:

او افزود: زمانی که هزینه کرد برای ارائه خدمات در مترو هزینه‌ای سنگین است، بخشی از این هزینه ها را در مناسب سازی ایستگاه‌های اتوبوس مصرف می کنیم و آیا این اقدام ایرادی دارد؟

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران درباره تکمیل هواکش‌های میان تونلی گفت: تمام هواکش‌های میان تونلی ایستگاه‌های محمدیه و بسیج تکمیل شده است و برای حصول اطمینان از آقای هاشمی که سال‌ها تجربه مدیریت در عرصه مدیریت مترو را دارد پرسیدم که وضعیت ایمنی این ۲ ایستگاه به چه شکل است، که ایشان پاسخ داد: " بابت ایمنی این ۲ ایستگاه خیال من راحت است. "

نژاد بهرام افزود: آقای هاشمی رئیس شورای شهر تهران اهل تعارف کردن نیست و اگر قرار باشد ایمنی مسافران تامین نشود همان جا اعلام می‌کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها