اتحادیه اروپا: از عدم پایبندی ایران به برجام شدیدا نگرانیم

سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس و اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کردند که از عدم پایبندی ایران به تعهداتش در برنامه جامع اقدام مشترک به شدت نگران هستیم.

اتحادیه اروپا: از عدم پایبندی ایران به برجام شدیدا نگرانیم

به گزارش خبر فوری ، سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس و اتحادیه اروپا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کردند که از عدم پایبندی ایران به تعهداتش در برنامه جامع اقدام مشترک به شدت نگران بوده و از تهران خواستند تا از هر اقدامی که توافق هسته‌ای را نقض می‌کند خودداری کند.

این سه کشور اروپایی به همراه اتحادیه اروپا از ایران خواستند با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تمامی موضوعات مربوطه همکاری کند.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه رو آورده است.

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.

ایران تا کنون سه گام در کاهش تعهدات برجامی خود برداشته است. اولین گام ایران در کاهش تعهدات، عبور از سقف 300 کیلوگرمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده 3.67 درصد، عدم فروش آب سنگین و مازاد اورانیوم غنی‌شده بود که در تاریخ هجدهم اردیبهشت اعلام شد. گام دوم روز شانزدهم تیر و با بیانیه‌ای دولت مبنی بر افزایش سطح غنی‌سازی از 3.67 درصد اجرا شد.

گام سوم ایران برای کاهش و توقف برخی تعهدات ذیل برجام که از روز شنبه هفته گذشته شروع شد، بیشتر مربوط به برداشتن محدودیت‌ها روی فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R & D) از جمله توسعه و راه‌اندازی نسل جدید سانتریفیوژها در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم بود.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها