آیت الله مکارم شیرازی:

ازدواج کمتر از 13 سال باطل است

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در پاسخ به پرسشی درباره ازدواج در سن زیر ۱۳ سال تاکید کرد: در عصر و زمان ما عملا ثابت شده که این ازدواج ها به مصلحت دخترها و پسرها نیست و دارای مفاسدی است و اعتباری ندارد.

ازدواج کمتر از 13 سال باطل است

متن پرسش و پاسخ مطرح شده از آیت الله ناصر مکارم شیراز ی با عنوان «حکم ازدواج در سن زیر 13 سال» در پایگاه اطلاع رسانی این مرجع عظام تقلید در بخش استفتائات منتشر شده ، بدین شرح است:

پرسش : آیا ازدواج در سن زیر 13 سال حرام است؟
پاسخ : در گذشته این اجازه به اولیاء داده می شد که حتی برای صغیر همسری انتخاب کنند و معمولا مشکلی ایجاد نمی شد ولی در عصر و زمان ما عملا ثابت شده است که این ازدواج ها به مصلحت دخترها و پسرها نیست و دارای مفاسدی است و با توجه به اینکه غبطه و مصلحت باید رعایت شود این گونه ازدواج ها باطل است و اعتباری ندارد. نسبت به آنچه در گذشته انجام شده اگر در آن زمان واقعا مفسده ای نداشته و غبطه صغیر رعایت شده محکوم به صحت است.

منبع: ایرنا

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • علی
    0

    ای کاش ایشان راجع به عقد ازدواج نوزادان با بزرگسالان که به جهت محرمیت (در موضوع فرزندخواندگی) رایج است هم فتوای به روز بدهند. من به عنوان یک شیعه واقعا در برابر مخالفین خجالت می کشم و هیچ توجیه عقلی هم نمی بینم. با اینکه اسلام باید دین عقلانی باشد. الان اگر بخواهیم یک نوزاد دختر را به فرزندخواندگی قبول کنیم ، به جهت محرمیت باید این نوزاد را به عقد مرد خانواده در آوریم تا محرم شود. بعد که بزرگ شد پدر خانواده باید طلاق دهد تا بتواند ازدواج کند و باز همین دختر به آن مرد که برایش پدری کرده و بزرگش کرده نامحرم می شود. یا عقل من ناقص است که نمی فهمم و یا اینکه قوانین اسلامی در این رابطه به روز نیست و باعث وهن اسلام شده است.

  • رضا
    0

    سن قانونى الان!! ١٨ ساله كى ميخوان مراجع متوجه بشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها