دولت ترامپ در حال بستن قراردادهایی برای اجاره اکتشاف نفت و گاز در منطقه حفاظت شده ملی قطب شمال در آلاسکاست

دولت ترامپ با وجود مخالفت های فعالان محیط زیست قصد دارد به شرکت های نفتی برای تولید نفت از منطقه حفاظت شده ملی قطب شمال اجازه دهد.

دولت ترامپ در حال بستن قراردادهایی برای اجاره اکتشاف نفت و گاز در منطقه حفاظت شده ملی قطب شمال در آلاسکاست

دولت ترامپ در روز پنجشنبه قدمی بزرگ در جهت باز کردن منطقه حفاظت شده ملی قطب شمال برای حفاری نفت برداشت و باعث انتقاد حامیان محیط زیست شد . قانونگذاران دموکرات تلاش می کنند این منطقه دست نخورده را در معرض توسعه قرار ندهند .

وزارت کشور آمریکا روز پنجشنبه نتایج نهایی مطالعات محیط زیستی در مورد طرح بازگشایی این منطقه برای حفاری نفت را اعلام کرد. این منطقه که 19 میلیون آکر ( هر آکر 4047 متر مربع ) وسعت دارد، محل زندگی گوزن کانادایی، خرس های قطبی و میلیون‌ها پرنده ایست که به 6 قاره از 7 قاره جهان مهاجرت می کنند .

مدارک منتشر شده نشان می‌دهد دولت آمریکا در حال بستن قراردادهایی برای اجاره اکتشاف نفت و گاز در این منطقه در سال آینده است .

سه قانونگذار آمریکایی از آلاسکا و تمام جمهوری خواهان موافق این تصمیم هستند. مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای تصویب کرده برای لغو قانون سال 2017 که اجازه حفاری نفت و گاز در بخشی از این منطقه حفاظت شده را می داد .

منطقه حفاظت شده آلاسکا همچنین محل زندگی خرس، گوزن، سیاه گوش و گاومشک است و بیش از 16 میلیارد بشکه ذخایر نفت خام قابل بازیافت دارد .

از دهه 1970، بین شرکت‌های انرژی که می خواهند این منطقه را توسعه دهند و محافظه‌کارانی که سعی در حفظ آن دارند اختلاف بوده است .

گروه های حامی محیط زیست از طرحهای دولت برای باز کردن این منطقه حفاظت شده برای حفاری نفت و گاز انتقاد می کنند و می گویند :« اکثر مردم آمریکا خواهان حفظ این منطقه هستند و طی چند ساعتی که کنگره تصمیم به این کار گرفته، دولت ترامپ با عجله در صدد تخریب این منطقه است» .

حامیان حفاری در منطقه حفاظت شده آلاسکا می گویند بستن این منطقه باعث افزایش وابستگی آمریکا به نفت خارجی و از بین بردن فرصت های شغلی و منابع جوامع محلی می شود .

روز چهارشنبه مجلس نمایندگان آمریکا دو لایحه برای ممنوعیت حفاری های جدید نفت و گاز در سواحل فلوریدا و اقیانوس اطلس و آرام تصویب کرد .

منبع: رویترز

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها