آلمان برخورد قضایی با پدیده عکس گرفتن از زیر دامن زنان را تشدید می کند

آلمان قصد دارد با وضع قوانین سختگیرانه از آنچه گسترش «پدیده مشمئزکننده عکس گرفتن از زیر دامن زنان» خوانده شده جلوگیری و مجازات های سنگینی را برای مرتکبان این جرم وضع کند.

آلمان برخورد قضایی با پدیده عکس گرفتن از زیر دامن زنان را تشدید می کند

در حالیکه جنبش مقابله با پدیده عکس گرفتن از زیر دامن زنان بدون رضایت آنها موسوم به «آپسکرتینگ» upskirting مدتی است در اروپا با جدیت دنبال می شود نواقص موجود در قانون جزا در آلمان سبب شده تا افرادی که دست به این اقدام می زنند از تنبیه و مجازات های متناسب مبری باشند.

بر این اساس کریستین لامبرخت، وزیر دادگستری آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد قانونی را در این کشور به تصویب برساند که طبق آن با آپسکرتینگ به عنوان یک جرم به شدت برخورد شود.

لامبرت در این خصوص تصریح کرد: «واژه آپسکرتینگ در زندگی خصوصی زنان با نوعی دست درازی مشمئز کننده همراه است و به همین دلیل من مصمم هستم که این مشکل را حل کنم تا شرایط برای برخورد مناسب قضایی با این پدیده فراهم شود.»

عمل عکس گرفتن بدون رضایت از زیر دامن زنان در آلمان در حال حاضر به عنوان یک خلاف یا بزه شناخته می شود و تحت شرایط خاص خود که طبیعتا مسامحه آمیزتر از برخورد با یک جرم است با آن مقابله می شود.

در قانون جزای آلمان اگر فردی در حال حاضر قربانی این پدیده قرار گیرد و همزمان مورد توهین لفظی و یا فیزیکی واقع شود این تخلف در این صورت به جرم تبدیل و با آن برخورد می شود. بر اساس این قانون اگر عکس گرفته شده از قربانی به وجه و اعتبار او لطمه وارد کند فرد متخلف به پرداخت جریمه و یا مجازات حد اکثر دو سال زندان محکوم می شود.

عمل عکس گرفتن بدون رضایت از زیر دامن زنان در آلمان در حال حاضر به عنوان یک خلاف یا بزه شناخته می شود و تحت شرایط خاص خود که طبیعتا مسامحه آمیزتر از برخورد با یک جرم است با آن مقابله می شود

وزیر دادگستری آلمان که در مجلس سفلی پارلمان آلمان سخن می گفت با اعلام اینکه چنین دسته بندی و فرق قائل شدن در نحوه ارتکاب این بزه سبب می شود که تا متخلفان درک درستی از «رفتار تحقیر و اهانت آمیز» خود نداشته باشند، تصریح کرد که وزارت خانه تحت ریاست وی مشغول تهیه و تدوین قانونی برای برخورد جدی با این پدیده است.

گفتنی است که ایالت های «راینلاند-فالتس»، «بادن-وورتمبرگ»، «بایرن» و «نوردراین-وستفالن» پیش از این اعلام کرده اند که قصد دارند قانون مشابهی را طی ماه جاری میلادی برای تصویب به مجلس علیای پارلمان آلمان، بوندسرات ارائه کنند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها