امام جمعه مشهد: دوری از غضب خداوند مصداق عملی تقوا در زندگی است

امام جمعه مشهدمقدس گفت: مصداق تقوا در زندگی ما زمانی ظاهر می‌شود که خداوند متعال غضبش بر زندگی ما حاکم نباشد؛ در مقام اجتناب از غضب خدا عرصه غضب خدا در دعای امام سجاد(ع) مشخص است.

امام جمعه مشهد: دوری از غضب خداوند مصداق عملی تقوا در زندگی است

به گزارش مشهد فوری ،آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: در برابر توصیه و سفارشی که در تمامی خطبه‌های نماز جمعه به تقوا است بنا شد مصادیق تقوا مورد بحث قرار گیرد؛ مصداق تقوا در زندگی ما زمانی ظاهر می‌شود که خداوند متعال غضبش بر زندگی ما حاکم نباشد؛ در مقام اجتناب از غضب خدا عرصه غضب خدا در دعای امام سجاد(ع) مشخص است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: اگر عمر انسان تبدیل به چراگاه شیطان شود به فرموده امام سجاد(ع) بهتر است این عمر وجود نداشته باشد؛ از این بیان وجود مقدس امام چهارم در دعای صحیفه سجادیه و دعای شریف مکارم الاخلاق به دست می‌آید عرصه غضب پروردگار زمانی است که عمرش چراگاه شیطان شود.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اینجاست که انسان مشمول غضب پروردگار است و خشم خدا بر انسان مستحکم می‌شود و خدا نیاورد روزی را که غضب پروردگار بر ما مستحکم شود و در زندگی و هستی ما ریشه بدواند؛ آن چنان که این غضب و خشم قابل برطرف شدن از زندگی ما نباشد و این زمانی است که عمر ما مرتع شیطان شود و از همه چیز زندگی ما شیطان بهره‌برداری کند.

وی تصریح کرد: گاه از مقام و قدرت و نفوذ سیاسی و اجتماعی ما شیطان بهره می‌برد و از لذائذ و شهوات ما نیز شیطان استفاده می‌کند و بر ما مسلط شده و ما را ابزاری برای گول زدن در راستای توسعه زذائل شیطانی می‌کند.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: زمانی که عمر ما مرتع شیطان شد زمانی است که ما ابزار برای اجرای شیطنت شیطان نسبت به سایر موارد می‌شویم. شیطان ما را ابزار می‌کند تا منکرات شرعی و مفاسد اقتصاد ی را از طریق ما گسترش دهد و زندگی و آرامش و امنیت و دین مردم را از این طریق به هم می‌زند.

علم‌الهدی گفت: امام سجاد(ع) می‌فرمایند وقتی عمر چراگاه شیطان شد باید یقین بدانیم غضب خدا بر ما مستولی شده و خشم خدا در عرصه وجودی زندگانی استحکام پیدا کرده است. در زندگی ما دو چیز است که سبب خشم خداوند می‌شوند و ما سوژه غضب حق می‌شویم؛ یکی بی اعتنایی به خداست.

وی افزود: اگر بنا شد در زندگانی من و شما خدا جایی نداشته باشد و خدا موقعیتی نداشته باشد و مورد بی اعتنایی قرار گرفت اینجا غضب خدا بر ما مستولی می‌شود؛ بی اعتنایی به خدا گاه به وسیله کفر ظاهر می‌شود یعنی انسان خدا را کنار بزند و در بوته اندیشه و عقاید و احساس نیز خدا نباشد و منکر خدا باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: منکر خدا بودن لازمه‌اش ملحد یا کمونیست بودن نیست زیرا گاهی خدا را باور نمی‌کنم؛ مسلمان و مسلمان زاده نیز ممکن است باشید اما خداباور که نباشید این همان منکر بودن و بی اعتنایی به خداست؛ قسم دوم بی اعتنایی به خدا، بی اعتنایی به احکام و فرامین خداست یعنی اوامر خدا را اجرا نکنی که غالبا ما گرفتار نوع دوم هستیم.

این خبر تکمیل می‌شود...

منبع: تسنیم

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها