حذف قبوض کاغذی آب در چه مرحله ای است؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به حذف قبوض کاغذی آب تا پایان دولت دوازدهم، آخرین وضعیت این طرح را تشریح و اعلام کرد که فعلا نیازی نیست مشترکان اقدامی انجام دهند.

حذف قبوض کاغذی آب در چه مرحله ای است؟

محمدرضا بختیاری با تاکید بر این‌که حذف قبوض کاغذی آب زمان‌بر است، اظهار کرد: فرآیند حذف قبوض کاغذی آب مشابه حذف قبوض کاغذی برق و گاز نیست. زیرا در سیستم برق و گاز هر واحد یک کنتور جداگانه دارد و فیش به صورت جداگانه برای واحدها صادر می‌شود. درحالی که کنتور آب واحدها مشترک است و ساختمان یک فیش بیش‌تر ندارد.

وی ادامه داد: این طرح نیاز به بررسی بیش‌تری دارد و فعلا درحال بررسی است و امیدوارم به قولی که در این راستا داده شده عمل کنیم. البته ممکن است طرح حذف قبوض کاغذی آب در همه نقاط کشور اجرایی نشود اما سعی می‌کنیم به صورت پایلوت شروع کنیم. فعلا زیر ساخت‌ها آماده نیست اما اجرای آن به پایان دولت دوازدهم می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران به این سوال که آیا لازم است مشترکان برای ثبت اطلاعات خود اقدامی انجام دهند، پاسخ داد: فعلا مردم کاری نکنند.

بختیاری با تاکید بر این‌که اجرای طرح حذف قبوض کاغذی آب نیاز به برگزاری جلسات متعدد دارد، گفت: قبوض کاغذی آب در برخی نقاط به صورت پایلوت اجرا شده است. برای این‌که قبض کاغذی آب حذف شود، باید کنتور مشترکان جدا شود.

وی ادامه داد: در این راستا با نظام مهندسی مذاکراتی داشته‌ایم که برای ساختمان‌ها تازه ساز برای هر مشترک کنتور جداگانه نصب شود و پایلوت طرح هم در تازه سازها اجرا شده است اما در حال بررسی هستیم که برای سایر ساختمان‌ها چه کنیم.

حذف قبوض کاغذی آب، برق و گاز تا پایان دولت دوازدهم

بر اساس این گزارش، یکی از اهداف دولت الکترونیک حذف قبوض کاغذی است که حذف قبوض کاغذی برق نخستین مرحله آن بود. به طوری‌که از ابتدای مهرماه قبض کاغذی برق برای هیچ مشترکی صادر نخواهد شد. همچنین طبق گفته مسئولان قبوض کاغذی گاز از اوایل آذرماه امسال حذف می‌شود و زیرساخت‌های لازم برای اجرای این کار آماده شده است.

در این راستا، حذف قبوض کاغذی آب گام دیگر وزات نیرو در این راستاست و آخرین اخبار حاکی است که طرح حذف قبوض کاغذی آب براساس ارزیابی صورت گرفته این طرح تا پایان دولت دوازدهم به طور کامل اجرا خواهد شد. به گفته حمیدرضا کشفی- معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور - در حال حاضر پایلوت اجرای این طرح در چندین شهر از جمله لرستان، اصفهان ، آذربایجان‌غربی و بندرعباس آغاز شده است و پس از ارزیابی نتایج، این برنامه به سایر مناطق کشور نیز تعیم داده خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر زیرساخت اجرای این برنامه کاملا شده است، ادامه داد: هزینه آب‌بهای برخی از مشترکان به دلیل تعرفه غیرواقعی آب به میزانی اندک است که چاپ قبض کاغذی حتی به صرفه هم نیست. در حال حاضر تعداد مشترکان آب شهری و روستایی کشور از مرز ۲۳ میلیون مشترک گذشته است و سالانه تعداد بسیار زیادی قبض کاغذی میان این تعداد مشترک توزیع می‌شود که در صورت اجرای کامل این برنامه شاهد ثمراث زیست‌محیطی و اقتصادی فراوانی خواهیم بود.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها