مقتدی‌صدر به دنبال همگرایی با ایران است/ حضور او در بیت رهبری پیام واضحی را مخابره کرد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آقای صدر دنبال این است که با ایران همگرایی داشته باشد و جریان‌های سیاسی خود را هم راستا با دو کشور پیش ببرد.

مقتدی‌صدر به دنبال همگرایی با ایران است/ حضور او در بیت رهبری پیام واضحی را مخابره کرد

حجت الله عبدالملکی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور مقتدی صدر در بیت رهبری، اظهار کرد: دو دهه بعد از حمله آمریکا به عراق، جریان‌های مختلفی در این کشور شکل گرفت که یکی از آنها جریان مقتدی صدر بود، البته جریان آمریکایی و رژیم صهیونیستی سعی کردند تا نشان دهند که مقتدی صدر با جمهوری اسلامی ایران زاویه داشته و تمایل به همکاری ندارد اما این نظریه کاملا اشتباه بود.

او افزود: یکی از دلایل اشتباه بودن چنین نظریه‌ای این است که مقتدی صدر تحصیل کرده حوزه علمیه ایران است و دائما با افراد بسیار تاثیرگذار کشورمان در ارتباط بوده و خواهد بود، همچنین بخش زیادی از فعالیت‌های او با هماهنگی صورت گرفته است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: حضور مقتدی صدر در بیت رهبری نشان داد که صحبت هایی که در رابطه با عدم هماهنگی وجود دارد، تحلیل غلطی است و در واقع شیطنت هایی است که دشمنان ملت عراق آن را انجام می دهند.

عبدالملکی تصریح کرد: اتفاقا آقای صدر دنبال این است که با جمهوری اسلامی همگرایی داشته باشد و جریان های سیاسی خود را هم راستا با منافع دو کشور پیش ببرد، از این رو حضور او در بیت رهبری پیام بسیار واضحی را مخابره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها