هفته پرخبر برای فرهاد حسن‌زاده

هفته‌ای که گذشت از حیث تعدد خبرهای ادبی درباره آثار فرهاد حسن‌زاده، پرخبر و مهم ارزیابی می‌شود.

هفته پرخبر برای فرهاد حسن‌زاده

در هفته‌ای که گذشت، نام فرهاد حسن‌زاده در ۳ خبر دیده می‌شود. نامزدی شورای کتاب کودک برای جایزه آستریدلیندگرن، فروش حق کپی‌رایت دو کتابش به یک ناشر چینی و همچنین فروش حق ۳ کتابش به یک ناشر ترکیه‌ای از جمله خبرهایی بودند که این‌هفته با محوریت وی منتشر شدند.

اعلام نامزدهای شورای کتاب کودک برای آستریدلیندگرن

این‌هفته نامزدهای شورای کتاب کودک برای جایزه یادبود آسترید لیندگرن (آلما) ۲۰۲۰ مشخص شدند. به‌این‌ترتیب شورای کتاب کودک «فرهاد حسن‌زاده» را در بخش نویسندگان، «فرشید شفیعی» را در بخش تصویرگران و طرح «بامن بخوان» مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان را در بخش ترویج خواندن، برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن (آلما ۲۰۲۰) معرفی کرد.

فروش حق نشر دو کتاب فرهاد حسن‌زاده به ناشر چینی

در خبر دیگری که فرهاد حسن‌زاده در آن حضور داشت، روز شنبه این‌هفته حق نشر (کپی‌رایت) دو رمان نوجوان «هستی» و «زیبا صدایم کن» نوشته‌ی فرهاد حسن‌زاده به ناشری چینی واگذار شد. انتخاب این دو کتاب در ادامه‌ی طرح چاپ پنج رمان ایرانی برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله چینی با موضوع «رشد و پرورش نوجوانان و مواجهه با زندگی و انتخاب سرنوشت» زیر نظر گروه واردات و صادرات نشر ملی چین انجام شد.

فروش حق نشر سه کتاب فرهاد حسن‌زاده به ناشر ترک

در خبر دیگری هم که روز چهارشنبه این‌هفته منتشر شد، حق انتشار (کپی‌رایت) کتاب‌های «شام سرد شد کوتی کوتی»، «سرما نخوری کوتی‌کوتی» و «دنیا را بلرزان کوتی‌کوتی» از فرهاد حسن‌زاده که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ شده‌اند، به انتشارات Mevsimler Kitab از کشور ترکیه واگذار شد.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها