وزیر جهاد کشاورزی: گندم را دلالان می‌خرند؛ ما فقط ۸ میلیون تن خرید داشتیم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا کنون هشت میلیون گندم توسط دولت در کشور خریداری شده است.

وزیر جهاد کشاورزی: گندم را دلالان می‌خرند؛ ما فقط ۸ میلیون تن خرید داشتیم

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرکرد و در جمع خبرنگاران با اشاره به خرید هشت میلیون تن گندم از کشاورزان، اظهار داشت: به دلیل حضور واسطه‌ها و دلالان، بخش دولتی خرید خوبی را در این حوزه نداشته است.

او افزود: امسال با دو برابر شدن میانگین بارش‌ها در کشور از نظر تولید گندم در جایگاه مطلوبی قرار داریم، اما با این وجود در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک و نیم میلیون تا دو میلیون تن کاهش خرید داشته‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی: گندم را دلالان می‌خرند؛ ما فقط ۸ میلیون تن خرید داشتیم

حجتی اضافه کرد: امیدواریم در ادامه با خرید گندم این کسری را جبران کنیم و مشکلی در این خصوص پیش نخواهد آمد چرا که تمامی گندم تولیدی در کشور وجود دارد و از کشور خارج نشده است.
او با ابراز رضایت از میزان تولیدات کشاورزی امسال ادامه داد: سال خوبی را از نظر رشد تولیدات کشاورزی داریم و کشاورزان و تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را به خوبی بفروشند.

حجتی، توسعه فعالیت‌های کشاورزی با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری را از دیگر سیاست‌های این وزارتخانه بیان کرد و گفت: به دنبال این هستیم که راندمان آبی که در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود را با استفاده از روش‌های نوین آبیاری افزایش دهیم و بهره‌وری آب را بیشتر کنیم.

او افزود: با بهره‌گیری از روش‌های جدید کشت و داشت و برداشت می‌توان فعالیت‌های کشاورزی را با حداقل مصرف آب توسعه داد تا بیشترین ارزش افزوده را داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • دلال
    0

    جناب آقای محمود حجتی‌ عزیز وزیر جهاد کشاورزی محترم. اگر دولت به کشاورزان در کشت محصول کمکی میکند و یا اگر دولت به کشاورزان در سهولت کارشان یاری میرساند و یا تسهیلات بلا عوض در اختیار کشاورزان قرار میدهد بایستی از بدو شروع کشت تا بازدهی در تمام مناطق کنترل و باز رسی و‌نظارت کامل انجام‌شود ..و فروش گندم به غیر از دولت جرم محسوب شود.. آنوقت دلالان نمیتوانند زخته کنند. منتشکر

  • ملت
    0

    اینکه کاری ندارد از صادرات گندم تحت هر عنوانی اعم از رسمی و غیر رسمی و قاچاق جلوگیری کنید . انوقت خواهید دید که همین واسطه ها با خواهش تمنا گندم را به دولت می فروشند . مگر اینکه دمشان به دم کلفت رجال بسته باشد .

  • متعجب
    0

    این دلالان کی ها هستند ؟ چرا معرفی نمی شوند ؟ چرا از ورودشان به بازارهای مهم و استراتژیک جلوگیری نمی شود ؟ موضوع واقعا" چیه ؟

  • علی
    0

    ازبی لیاقتی خودتونه مملکت صاحب نداره اگر صاحب داشت هربقالی نمیتونست جنس را گران کنه فقط عرضه وجربزه میخواد چقدر راحت میگی دلال گندم میخره این نشانه بی لیاقتی یک مدیره کشاورز بدبخت اینهمه زحمت میکشه سودشو دلال میبره .اصلا برنامه ریزی دارید نه به خدا

  • علی فاتح
    0

    آقای وزیر این دلالان چه کسانی هستند که همه مسئولین از آنان می نالند .یعنی کشوری مثل ما که کوجکترین حرکت مذبوحانه درحد بال زدن یک پشه را کشف وخنثی می کنند دراین مسائل هم کمک بگیرید متولی بخش کشاورزی شما هستید به کمک وزارت کشور ازبخشداران ودهیاریهاهمکاری بگیرید.کلیه محصولات را ازطریق تعاونی گشاورزی روستایی بانرخ مناسب خریذاری کنید ودراختیار مصرف کننده قرار دهید تا هم تولید کننده متضرر نشود هم باحذف دلال مصرف کننده با قیمت نازلتری بنواند مایجتاج راخریداری کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها