پس‌لرزه‌های حضور مقتدی صدر در مراسم شام غریبان بیت رهبری/یک پیام صریح به غرب

حضور مقتدی صدر، در مراسم شام‌غریبان بیت رهبری و همنشینی او با سردار سلیمانی همچنان با تحلیل هایی در داخل و خارج از کشور همراه است.

پس‌لرزه‌های حضور مقتدی صدر در مراسم شام غریبان بیت رهبری/یک پیام صریح به غرب

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به حضور مقتدی صدر در بیت مقام معظم رهبری، گفت: این امر به نوعی می‌تواند نشان‌دهنده گسترش جبهه مقاومت در عراق باشد زیرا قطعاً نزدیک شدن دیدگاه صدر به جمهوری اسلامی ایران روابط ایران و عراق را تقویت خواهد کرد.

او که با باشگاه خبرنگاران گفتگو کرده، ادامه داد: این امر همچنین زمینه موضع‌گیری جدی ایران در قبال تجاوزات صهیونیست‌ها به عراق و مقابله با حشدالشعبی را فراهم خواهد کرد؛ بنابراین در مجموع این حضور مثبت تلقی می‌شود.

ترقی درباره برخی دیدگاه‌ها مبنی بر اینکه مقتدی صدر، حسن نصراللّه دیگری در منطقه خواهد بود، گفت: طبیعتاً این موضوع را می‌توان نقطه امیدبخشی در رسیدن به این شرایط دانست اما در عین حال نیز نباید در چنین تحلیلی عجله کرد و برای قضاوت درباره اینکه مقتدی صدر چنین وضعیتی پیدا خواهد کرد یا نه، به نظر کمی زود است.

پس‌لرزه‌های حضور مقتدی صدر در مراسم شام غریبان بیت رهبری/یک پیام صریح به غرب

حضور "مقتدی صدر" در ایران همه بافته های رسانه های غربی را پنبه کرد

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نیز می گوید: در مقطعی که رسانه‌های بیگانه مطرح می کردند که مواضع مقتدی صدر نسبت به ایران رادیکالی است، این رهبر شیعیان عراق با حضور خود در حسینیه امام (ره) نشان داده است که تمامی بافته‌های این رسانه ها جز توهم چیز دیگری نیست.

محمد اسماعیل سعیدی که با خانه ملت گفتگو کرده، اظهار داشت: متاسفانه هژمونی رسانه‌ای غرب، بی میل نیستند که میان رهبران عراق که در منطقه صاحب نفوذ هستند؛ اختلاف ایجاد کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به نفوذ آرمان‌های امام (ره) در بین ملت عراق، دشمنان می خواهند؛ به گونه‌ای وانمود کنند که هیچ رابطه و الگویی در میان رهبران عراق با انقلاب ایران وجود ندارد و در این سال های اخیرهم تجربه نشان داده است که دشمنان دست به هر تبلیغات سویی زده اند تا به اهداف خود پلید خود دست پیدا کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم به تحلیل رسانه‌های بیگانه نسبت به مواضع مقتدی صدر درباره ایران اشاره و اظهار کرد: تجربه نشان داده است که انقلاب ایران همیشه در کنار ملت عراق بوده است و البته رهبران سیاسی و مذهبی عراق هم همیشه به ایران اعتماد داشته اند. بنابراین اگر اختلاف سلیقه‌هایی در این مدت از سوی مقتدی صدر مشاهده شده بود، این به معنای ابراز مخالفت با ایران نبوده است، بلکه بخاطر شرایطی که در کشورعراق وجود داشت؛ بعضا یکسری مواضعی را اتخاذ کردند اما این در راستای مخالفت با انقلاب ایران و رهبری نبوده است.

وی به پیام حضور مقتدی صدر در کنار رهبر انقلاب اشاره و تصریح کرد: حضور "مقتدی صدر" در کنار رهبر انقلاب پیام صریح و شفافی را به غربی ها گوش زد کرد و آن هم این است که دشمنان هیچ‌گاه نمی توانند، بین دو ملت ایران و عراق انشقاق ایجاد کنند.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    خداوند برعزت واعتبار كسانی که مصلحت امت اسلامی را برامیال نفسانی خود مقدم میدارن وعمل صالح میکنند افزون کند ، قطعا درحمایت حضرت مهدی علیه السلام نیز خواهند بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها