مؤثرترین راهکار‌ها برای خداحافظی با چربی دور قلب

فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: عواملی مانند کم تحرکی و تغذیه نامناسب در ابتلا به چربی دور قلب نقش دارد اما می‌توان با راهکاری آسان از آن خلاص شد.

مؤثرترین راهکار‌ها برای خداحافظی با چربی دور قلب

محمدرضا محمدحسنی فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق، درباره چربی دور قلب اظهار کرد: در حالت طبیعی در همه افراد مقداری چربی دور قلب وجود دارد که این چربی نیاز قلب را برآورده می‌کند و اثر‌های محافظت کننده دارد، اگر چربی دور قلب از مقداری بالاتر رود، خطر بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش پیدا می‌کند و این چربی آسیب رسان می‌شود.

او بیان کرد: در حالت عادی به اندازه گیری چربی دور قلب نیازی نیست، چربی دور قلب اغلب در مبتلایان به اضافه وزن و چاقی، اشخاصی که ورزش نمی‌کنند و افرادی که رژیم غذایی سالم ندارند، بیشتر از مقدار عادی است، چربی دور قلب در رادیوگرافی، MRI، سی‌تی‌اسکن، عکس قفسه سینه و اکوکاردیوگرافی دیده می‌شود.

عوارضی که افزایش چربی دور قلب به جانتان می‌اندازد

محمدحسنی افزود: با افزایش چربی دور قلب، فرد به عوارضی مانند تنگی عروق، نارسایی و آریتمی قلب، بی نظمی فشار خون و مرگ دچار می‌شود.

این فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق تأکید کرد: داشتن وزن در محدوده طبیعی، ورزش کردن منظم روزانه یک ساعت و محدود کردن کالری‌های دریافتی و پرهیز از مصرف غذا‌های کم کیفیت مانند شکر و نوشابه، از راه‌های پیشگیری از ابتلا به چربی دور قلب بالا هستند، پیاده‌روی آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین ورزش برای همه افراد است.

روش‌هایی که به کمک آنها چربی دور قلب دیگر به سراغتان نمی‌آید/ موثرترین راهکار‌ها برای خداحافظی با چربی دور قلب

محمدحسنی یادآوری کرد: برای کاهش چربی دور قلب در برخی موارد هم دارو‌های کاهش دهنده چربی تجویز می‌شود، اما پیشگیری از بروز این عارضه از درمان آن مهم‌تر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها