7 مشکلی که برای درمان آنها به دکتر روانشناس نیاز دارید

در این مطلب سعی دارم درباره برخی از مهمترین مشکلاتی که لازم است به روانشناس مراجعه کنیم، صحبت کنم.

7 مشکلی که برای درمان آنها به دکتر روانشناس نیاز دارید

به گزارش خبر فوری ، همه ما می دانیم که زندگی بدون چالش وجود ندارد. اکثر ما می توانیم به تنهایی یا با کمک اطرافیان خود با بیشتر این چالش ها کنار بیاییم. اما گاهی این سختی ها و چالش ها آنقدر شدید می شوند که تحمل آن ها سخت می شود و روند طبیعی زندگی ما را مختل می کند که در این شرایط فقط یک دکتر روانشناس می تواند به ما کمک کند.

در این مطلب سعی دارم درباره برخی از مهمترین مشکلاتی که لازم است به روانشناس مراجعه کنیم، صحبت کنم. مشکلاتی که اگر اقدام جدی برای حل آن ها نشود، درمان نخواهند شد و حتی به مرور زمان شدیدتر می شوند. ویژگی مشترک تمامی این مشکلات این است که زندگی عادی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد و خود فرد به تنهایی قادر به حل آن ها نیست.

درمان استرس و اضطراب شدید به کمک دکتر روانشناس
استرس و اضطراب جزء جدایی ناپذیر زندگی مدرن شده است. تحقیقات نشان داده که نسبت به ۱۰۰ سال قبل، شهرنشین ها ۱ ساعت کمتر می خوابند و همین مسأله سطح استرس افراد را بالا برده است. با این وجود اگر شدت و مدت زمان استرس زیاد نباشد مشکل جدی برای فرد ایجاد نمی کند. تجربه استرس و اضطراب طولانی مدت یا شدید می تواند اثرات جسمی (مشکلات گوارشی، مشکلات قلبی و غیره) و روانشناختی (عدم تمرکز، کاهش بهره وری، بی خوابی و …) برای ما ایجاد کند (متأسفانه در سال های اخیر شمار سکته قلبی افراد کمتر از ۴۰ سال بالا رفته است). به همین دلیل بهتر است در صورت تجربه چنین شرایطی تا قبل از شدید و مزمن شدن آن، از یک روانشناس کمک بگیریم.

درمان افسردگی شدید و مزمن با کمک دکتر روانشناس
غمگینی، بی علاقگی و نداشتن انرژی برای انجام کارهای روزمره از نشانه های افسردگی می باشند. معمولاً همه ما چنین علایمی را در مقطعی از زندگی خود تجربه کرده ایم ولی اگر شدت یا طول مدت آن زیاد باشد به حدی که روند زندگی روزمره ما را مختل کند نشانه افسردگی متوسط تا شدید خواهد بود. برخی افراد، سال ها درگیر مشکل افسردگی هستند و احساس می کنند در چاهی افتاده اند که توان خارج شدن از آن را ندارند. خوشبختانه روش های مطمئن و تأیید شده ای برای درمان افسردگی وجود دارد.

کنار آمدن با مرگ عزیزان با کمک روانشناس
مرگ جزء جدایی ناپذیر زندگی است اما این سخن به این معنی نیست که روبرو شدن با مرگ عزیزان ساده باشد. اکثر افراد پس از مرگ عزیزی بعد از گذشت چند ماه با این مسأله کنار می آیند و زندگی عادی خود را از سر می گیرند. اما برای برخی افراد شرایط سخت و پیچیده می شود و با گذشت ماه ها هنوز حالت عادی پیدا نمی کنند که به چنین شرایطی اصطلاحاً «سوگ حل نشده» می گویند (یعنی پس از گذشت ۶ ماه هنوز فرد به زندگی عادی خود برنگشته است). روانشناس خوب می تواند در چنین شرایطی به فرد کمک کند تا بتواند این مشکل را حل کند.

درمان ترس های شدید (فوبیا) با کمک روانشناس
اکثر افراد از چیز خاصی می ترسند مثلاً ترس از مار، عقرب یا ارتفاع زیاد که این ترس ها غیر طبیعی نیستند. اما اگر ترس ها شدید و یا غیر عادی باشند به آن فوبیا می گویند مانند ترس از بالا رفتن از نردبان کوتاه یا ترس شدید از خون به حدی که مانع از مراجعه به پزشک شود. فوبیا نیازمند درمان است و خوشبختانه درمان اکثر فوبیاها ساده و در چند جلسه امکان پذیر است.

حل مشکلات ارتباطی و خانوادگی
از قدیم گفته اند که زن و شوهر دعوا کنند، ابلهان باور کنند!

دعوا و اختلاف زن و شوهر تا حدی طبیعی است اما اگر میزان و شدت دعواها زیاد باشد به حدی که باعث کاهش رضایت از زندگی (طلاق عاطفی) و یا مشکلات دیگر شود نیازمند کمک گرفتن از روانشناس یا مشاور است.

تحقیقات نشان می دهد زوج ها حدودا ۶ سال بعد از بروز مشکلات در زندگی مشترک به مشاور مراجعه می کنند زمانی که خیلی دیر شده است و نسبت به یکدیگر بی تفاوت شده اند. پس قبل از اینکه مشکلات زندگی مشترک شما، شدید و حاد شود بهتر است از یک دکتر روانشناس متبحر برای حل آن کمک بگیرید.

درمان عادت های ناسالم و اعتیاد
به هر رفتاری (چه خوب چه بد) که کنترل آن در دست ما نباشد، عادت یا اعتیاد گفته می شود. حال اگر این عادت روند عادی زندگی ما را دچار اختلال کند نیازمند درمان و گرفتن کمک از یک دکتر روانشناس است. عادت هایی مثل ناخن جویدن، مو کندن و اعتیاد به سیگار و مواد مخدر و غیره

درمان وسواس شدید
وسواس، فکر یا تصویری است که علی رغم میل باطنی فرد به ذهن او می آید و نمی تواند آن را از ذهنش خارج کند. گاهی فرد به خاطر فشار افکار، مجبور است دست به اعمالی بزند که به آن ها اجبار یا وسواس عملی می گویند مثلاً چک کردن گاز و پنجره ها یا شستن متوالی دست ها.

وسواسی که زندگی عادی فرد را مختل کرده باشد و باعث ایجاد مشکلاتی برای او یا اطرفیانش شده باشد نیازمند درمان توسط روانشناس است. کسی که حمامش خیلی طول می کشد یا در زمان خروج از خانه درب ها، پنجره ها و اجاق گاز را چندین بار چک می کند و یا مدام افکار آزار دهنده ای به ذهنش می آید که زمان زیادی از روز با آن ها کلنجار می رود و تمرکز و روند عادی زندگی اش را به هم ریخته است، دچار وسواس شدید است و باید برای درمان از دکتر روانشناس کمک بگیرد.

منبع: دکتر بهشتیان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بوعلی نیک نهاد
    0

    سلام جهت اطلاع خوانندگان سروش بر آن شدم مواردی را به عرض برسانم: پس از حمله موفقیت آمیز تلافی جویانه انثارالله یمن به پالایشگاههای آرامکو عربستان و استیصال سران عربستان و ارباب شان ( آمریکا ) این روزها سعی دارند نوک اتهام را بسمت ایران نشانه روند، غافل از اینکه چند دلیل زیر اثبات می کند اگر اقدام مزبور کار انثارالله نباشد بطور قطع کار آمریکا یا اسرائیل خواهد بود: ۱- با تخریب زیر ساختهای عربستان بازار کار شرکتهای نفتی آمریکا و اسرائیل از رکود خارج می شود. ۲- بازار فروش تسلیحات بیشتر برای آمریکا مهیا خواهد شد. ۳- آمریکا با این کار پایداری پایگاههای خود در منطقه را بیشتر تثبیت خواهد کرد. و از گاو شیرده شیر بیشتری خواهد دوشید. ۴- چون آمریکا تا کنون در بوجود آوردن اجماع کشورهای همسو بر علیه ایران شکست خورده است، با زدن تأسیسات نفتی عربستان و ایجاد رکود در وضعیت نفت جهانی و مقصر جلوه دادن ایران, زمینه را برای دست یابی به مقصود فوق فراهم خواهد نمود. غافل از اینکه مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها