واکنش بن‌سلمان به سوال ۲ سناتور آمریکایی درباره موضوع قتل خاشقجی

یک سناتور آمریکایی از دیدار خود و یک سناتور دیگر با ولیعهد عربستان و پاسخ جالب ولیعهد به پرونده قتل جمال خاشقجی خبر داد.

واکنش بن‌سلمان به سوال ۲ سناتور آمریکایی درباره موضوع قتل خاشقجی

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، انگس کینگ و تد یونگ، دو سناتور آمریکایی اواخر هفته گذشته در جده با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار و با او درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی و پرونده جنگ در یمن صحبت کردند.

شبکه سی ان ان به نقل از سناتور کینگ اعلام کرد: بن سلمان عصبانی نبوده یا غافلگیر نشده بلکه او آماده صحبت درباره این مساله بود.

کینگ از پرداختن به جزئیات صحبت‌هایش با محمد بن سلمان خودداری کرد و تنها گفت: من معتقدم که محمد بن سلمان مشکلی دارد و باید منعطف‌تر در این پرونده برخورد کند و باید افرادی مسؤولیت را قبول کنند. بن سلمان از توقعات کنگره اطلاع دارد.

وی گفت: من در صحبت با محمد بن سلمان گفتم که پرونده خاشقجی همچنان مانع بزرگی در روابط میان عربستان و آمریکاست.

کینگ درباره یمن گفت که وی و یونگ (جمهوریخواه) با تعدادی از مسؤولان نظامی عربستانی درباره این پرونده صحبت کرده‌اند و پیشرفتی حاصل شده است.

وی گفت که به نظر می‌رسد عربستانی‌ها و اماراتی‌ها قصد دارند به نزاع یمن پایان دهند.

سناتور آمریکایی گفت، به این نتیجه رسیده که ولیعهد سعودی باید صرف نظر از اینکه آمر این قتل خاشقجی باشد یا نه بخشی از مسؤولیت ترور خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان در دوم اکتبر گذشته را بپذیرد.

به گفته کینگ، او همچنان حاکم این کشور است و این اتفاق در زمان ولیعهدی او روی داده است.

کینگ و یونگ همچنین گفتند، مخالف قراردادهای تسلیحاتی اخیر امضا شده بین دولت ترامپ و عربستان و امارات هستند که در جنگ یمن حضور دارند.

کینگ اشاره کرد، مسؤولان سعودی که با آنها ملاقات داشته سعی کردند این اطمینان را به او بدهند که عربستان تلاش می‌کند تعداد قربانیان غیرنظامی در یمن را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد آنها پیشرفتی داشته‌اند. عربستان و امارات متعهد شده‌اند ۵۰۰ میلیون دلار را به کمک‌های انسانی در یمن تا پایان ماه جاری میلادی اختصاص دهند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها