توکیو برترین شهر جهان از لحاظ امنیت دیجیتالی

پس از توکیو شهرهای سنگاپور، شیکاگو، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو، دالاس، نیویورک، تورنتو و لندن به ترتیب امن ترین اکوسیستم‌های دیجیتال شهری را ایجاد کرده‌اند.

توکیو برترین شهر جهان از لحاظ امنیت دیجیتالی

همانطور که شهرها به سرمایه گذاری روی تکنولوژی‌های هوشمند ادامه می‌دهند، تهدیدهای دیجیتال از سوی هکرها به مشکلی بزرگتر تبدیل شده اند. اما شهرها چگونه می‌توانند از خود در برابر این حمله‌های سایبری حفاظت کنند؟ طبق نظر اکونومیست، هر چه این سیستم ها مرکزیت کمتری داشته باشند، در برابر تهدیدها قوی‌تر عمل می‌کنند. دولت ژاپن به دلیل میزبانی مسابقات المپیک 2020، به تمهیدات زیادی جهت امنیت دیجیتالی اندیشیده است. در نتیجه توکیو در شاخص شهرهای امن، مقام اول را در امنیت دیجیتالی از آن خود کرده است. این بدان معنی است که ساکنان توکیو می‌توانند در زمینه سیستم‌های هوشمند شهری که همه چیز را تحت کنترل دارند، آسوده خاطر باشند چرا که ایمن ترین در دنیا به شمار می‌روند.

نشریه اکونومیست با بررسی 60 کلانشهر در سرتاسر دنیا با در نظر گرفتن فاکتورهایی نظیر مقابله با بدافزارها و ایمن‌سازی فعالیت‌های آنلاین شهروندان، توکیو را به عنوان ایمن‌ترین اکوسیستم دیجیتال شهری در دنیا در سال 2019 معرفی کرده است.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها