واکنش‌ها سیاستمداران غربی به اخراج جان بولتون

سیاستمداران آمریکایی و خارجی به اخراج غیرمنتظره جان بولتون توسط ترامپ واکنش نشان دادند.

واکنش‌ها سیاستمداران غربی به اخراج جان بولتون

جان بولتون به طور گسترده رئیس جمهور جمهوری‌خواه را تحت فشار قرار داده بود تا تلاش‌های دیپلماتیک با کره شمالی به نتیجه نرسد.وی همچنین با ملاقات احتمالی ترامپ و روحانی مخالفت کرده و از رویکرد سخت در قبال روسیه و افغانستان دفاع کرده بود.

در همین رابطه سیاستمداران مختلفی به اخراج غیرمنتظره جان بولتون توسط ترامپ واکنش نشان دادند که در زیر می بینید.

سناتور برنی سندرز،کاندیدای دموکرات: سمبل مشکل از بین رفته است. دلیل اقتدارگرایی همچنان باقی است.

سناتور مارکو روبیو از اعضای کمیته روابط خارجی سنا: از طرفداران بزرگ جان بولتون هستم.
با او کار کرده‌ام و کارهای خوبی هم انجام داد. در نهایت تصمیم رئیس جمهور اولویت دارد و حق دارد هر کسی را در اطراف خود داشته باشد.

باب منندز دموکرات از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان: این حکایت از سبک رئیس جمهور دارد. او افراد بله قربان گو می‌خواهد. او بارها متناقض از نظرات رئیس جمهور حرف زد و عمل کرد و این چیزی نبود که ترامپ می‌خواست.

پمپئو: در بسیاری از مسائل با هم مخالف بودیم. تصمیم ترامپ به معنای تغییر در سیاست خارجی آمریکا نیست.

علی ربیعی،سخنگوی دولت ایران: جان بولتون گفته بود ایران تا سه ماه آینده نخواهد بود و حالا او رفته است.با اخراج بزرگترین جنگ طلب کاخ سفید بهتر می‌تواند واقعیت‌های ایران را درک کند.

الیوت انگل نماینده دموکرات،رئیس کمیته روابط خارجی مجلس: این اخراج به معنای آشفتگی کامل سیاست خارجی دولت ترامپ است. نیاز به رهبری آمریکا در جای جای جهان احساس می‌شود. فرایند تصمیم گیری درباره امنیت ملی دچار هرج و مرج است و حالا آمریکا کمتر امن است.

مایک مک کائول عضو جمهوری خواه کمیته روابط خارجی: فکر می‌کنم ترامپ صادقانه فکر می‌کند می‌تواند با ایران مذاکره و معامله کند. اما بولتون دیدگاه خود را داشت و می‌گفت با طالبان، با آیت‌الله نمی‌توانید مذاکره کنید. رئیس جمهور می‌خواهد روابط بهتری با دشمنان ما داشته باشد.

نوربرت روتگن رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان: این یک فرصت است برای{بهترشدن} روابط کشورهای بین آتلانتیک.

هری کازیانیس،کارشناس کره شمالی: ترامپ آزاد شد تا مشاوری را انتخاب کند که دنبال تغییر رژیم و جنگ نباشد. سیاست خارجی آمریکا واقع‌بینانه‌تر خواهد شد. او دنبال گسترش مسیری دیپلماتیک با کره شمالی است و تمرکز عمده خود را روی چین خواهد گذاشت.

ریچار گووان،مدیر گروه بین‌المللی بحران: بولتون مخالف نهادهای بین‌المللی مانند سازمان ملل، دادگاه بین‌المللی کیفری و ... بود. ایالات متحده در بحران‌های بین‌المللی به حاشیه رانده شده است و به چندجانبه‌گرایی اعتقاد نداشت و حالا ممکن است وقت و انرژی کمتری برای تخریب سازمان‌های بین‌المللی هزینه کند.

سناتور کریس مورفی: بولتون انتخاب اشتباه ترامپ بود. حالا مردم کمتری در گوش ترامپ نوای جنگ را می‌خوانند. اما کسی نمی‌تواند در کابینه به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ کار کند.

لیندسی گراهام جمهوری‌خواه: امیدوارم ترامپ کسی را انتخاب کند که دارای پیشینه قوی در امنیت ملی باشد و هنگام برقراری نظم جهانی به قدرت بلامنازعه آمریکا توجه کند. قدرت بهتر از ضعف است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها