بررسی فنی ب‌ام‌و X۵ پلاگین هیبرید + مشخصات

ب‌ام‌و در حال عرضه‌ی نسخه‌ی پلاگین هیبریدی X۵ xDrive۴۵e در اروپاست.

بررسی فنی ب‌ام‌و X۵ پلاگین هیبرید + مشخصات

ب‌ام‌و در حال عرضه‌ی نسخه‌ی پلاگین هیبریدی X۵ xDrive۴۵e در اروپاست. این خودرو از چهارمین نسل تکنولوژی eDrive سود خواهد برد.زیر پوسته آشنای این X۵ پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۸۲ اسب بخاری با واحد الکتریکی ۱۱۰ اسبی همکاری کرده و قدرت ترکیبی ۳۸۸ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری را ایجاد می‌کنند.

این قدرت از طریق سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. درگاه شارژ خودرو نیز در گلگیر جلو سمت چپ قرار گرفته است. البته به جز این مورد برخی نشان‌های متفاوت هم وجود داشته و همین موارد وجه تمایز X۵ پلاگین هیبریدی با برادران استاندارد خود هستند.

مشخصات فنی
ب‌ام‌و می‌گوید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو برابر با ۵.۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۳۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد. برد الکتریکی این شاسی‌بلند لوکس بین ۶۷ تا ۸۷ کیلومتر بوده و سقف سرعت آن در حالت الکتریکی ۱۳۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

پشتیبان قوای محرکه‌ی الکتریکی شده‌ی X۵ xDrive۴۵e باتری لیتیوم-یونی ۲۴ کیلووات ساعتی و جدیدترین تکنولوژی مدیریت انرژی هوشمند است. بخش محفظه بار این خودرو ۱۵۰ لیتر کمتر از نسخه‌های استاندارد بوده، اما همچنان حجم ۵۰۰ لیتری در دسترس سرنشینان می‌باشد.


نسخه‌ی پلاگین هیبریدی X۵ به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی و دامپر‌هایی با کنترل الکترونیکی عرضه شده و فرمان پذیری تمام چرخ‌ها هم به عنوان آپشن وجود دارد. سیستم صوتی حفاظت از عابران پیاده نیز وجود دارد که با ایجاد هشدار صوتی عابران پیاده را از وجود خودرو آگاه می‌سازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها