معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت :

آمار دقیقی از شهدای ایرانی در دست نیست / اوضاع کربلا به حالت عادی برگشته است/ تا چند ساعت آینده آمار دقیق شهدا اعلام خواهد شد 

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت در رابطه با آخرین وضعیت کربلا معلی گفت: هنوز آمار دقیقی از شهدا ایرانی در دست نیست و آمار تکمیلی اعلام خواهد شد.

آمار دقیقی از شهدای ایرانی در دست نیست / اوضاع کربلا به حالت عادی برگشته است/ تا چند ساعت آینده آمار دقیق شهدا اعلام خواهد شد 

به گزارش خبر فوری ؛ اکبر رضایی؛ معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت در رابطه با آخرین جزئیات حادثه رخ داده در حرم مطهر امام حسین اظهار کرد: دلیل اصلی حادثه ازدحام جمعیت بوده است و چنانچه منابع دیگر دلایل غیر از این را عنوان کنند آن را تایید نمی‌کنیم و کذب است.

وی افزود: در باب الرجا حرم امام حسین این حادثه رخ داده است چرا که آن منطقه حالت شیب برای ورود به حرم را داشته و با ازدحام جمعیت این اتفاق رخ داده است.

رضایی در رابطه با تعداد احتمالی کشته و یا زخمی شدن ایرانیان در این حادثه تصریح کرد: تاکنون آمار دقیقی در دست نیست و تا این لحظه گزارشی از شهدا زائرین ایرانی به دست ما نرسیده است اما طی چند ساعت آینده این آمار مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: دفتر نمایندگی و همکاران مرکز پزشکی در حال بررسی هستند اما هنوز گزارشی مبنی بر حضور ایرانیان به دست ما نرسیده است و در حال گرفتن آمار کاروان ها هستیم. همچنین شهدا به مراکز درمانی عراق منتقل شدند و در حال بررسی هستیم

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت با اشاره به تعداد کشته و زخمی شدگان این حادثه عنوان کرد: تاکنون حدود ۱۲ نفر شهید و ۷۳ نفر زخمی شدند و این آمار تا بدین لحظه تایید شده است و ارقام دیگر مورد تایید ما نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اوضاع عادی است و عزاداران در حال عزاداری هستند. مشکل خاصی برای عزاداران وجود ندارد.

منبع: برنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها