صحنه کربلا مدرسه زندگی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: صحنه کربلا یک مدرسه به تمام معنا برای نگرش امیدواری و یا لغزش انسان در آینده است که این مهم به ترتیب در شخصیت هایی چون حر بن یزید ریاحی و عمربن سعد تحقق پیدا کرد.

صحنه کربلا مدرسه زندگی است

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دوشنبه شب همزمان با شب عاشورا در جمع عزاداران حسینی در مسجد دهدشتی بوشهر افزود: انسان موجودی تحول گراست که این مهم یک مسئله حائز اهمیت در مجامع علوم انسانی است.

وی بیان کرد: انسانی که اکنون فردی بد برای جامعه است نمی توان با قطعیت گفت که در آینده نیز فردی بد برای جامعه است و بالعکس انسانی که امروز فردی شایسته است نمی توان وی را در آینده فردی شایسته بدانیم.
صفایی بوشهری ادامه داد: انسان موجودی فوق العاده سیال بوده و به همین جهت است که در متون فاخر دین و عقلانیت دینی بیان شده که هیچگاه انسان خوب نباید مغرور به خوبی خود شود.

وی یادآور شد: مومن فریب ایمان کنونی خود را نخواهد خورد و انسانی که گرفتار مشکلات و سختی، نباید ناامید از تحول خود در آینده باشد.

صفایی بوشهری ادامه داد: انسان های فرهیخته، آگاه و دارای شخصیت متعالی باید مراقب باشند در معرض لغزش قرار نگیرد.

وی تاکید کرد: در مقابل انسانی که دارای چالش شخصیتی هستند نیز هیچگاه نباید ناامید به بازگشت خود باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: ناامیدی از آینده خود بزرگ ترین گناه نزد خداوند است که باید انسان همواره سعی در اجتناب از ناامیدی داشته باشد.

صفایی بوشهری بیان کرد: عمربن سعد در انحراف از مسیر هدایت و حر بن یزید الریاحی برای قرار گرفتن در هدایت الهی نمونه بارز ناامید نبودن از شرایط آینده است.

وی گفت: انسان نباید ناامید از رحمت خداوند باشد که چرا که خدا همه گناهان را می بخشد تا انسان بتواند در خود ایجاد تحول کند.

صفایی بوشهری بیان کرد: در این رابطه جریان کربلا درس ناامیدی از رحمت الهی و بازگشت افرادی چون حر بن یزید ریاحی داده که چنین درسی باید سرلوحه همگان باشد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها