نماینده‌ای که بدون مطالعه رأی دهد، صلاحیت نمایندگی ندارد / منتشر نشدن آراء، خلاف حق مردم است

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: نماینده‌ای که بدون مطالعه رأی دهد، به هیچ وجه استحقاق نمایندگی ندارد.

نماینده‌ای که بدون مطالعه رأی دهد، صلاحیت نمایندگی ندارد / منتشر نشدن آراء، خلاف حق مردم است

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات و اختلاف‌های موجود طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس، اظهار کرد: پیشتر، بنده و چند تن از نمایندگان با سپردن نامه‌ای رسمی از طریق آقای امیرآبادی به هیئت رئیسه پارلمان، درخواست کردیم که نوع رأی‌هایمان به صورت علنی اعلام شود.

او تأکید کرد: مردم باید نظر نمایندگان را به عنوان وکیلشان بدانند؛ برای نمونه مطلع شوند که نماینده در برجام، قراردادهای نفتی، لایحه تجارت و یا بعضی از معاهدات که دولت به مجلس می آورد، چه رأی هایی می‌دهد.

عضو فراکسیون ولایت گفت: عدم انتشار آراء خلاف حق مردم است، در مجلس حاضر و به ویژه در میان نمایندگانی از لیست امید، موضوع شفافیت آراء با مخالفت مواجه شده است و متناقض عمل می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه فضای مجازی، فضایی نامحدود است و هرکسی بخواهد ایرادی بگیرد دستش باز است، اظهار کرد: نماینده‌ای که بدون مطالعه رأی دهد، به هیچ وجه استحقاق نمایندگی ندارد و ترس از فشار دیگران عذر بدتر از گناه به شمار می‌رود؛ همچنین کسی که نمی‌تواند از رأی خود دفاع کند به درد نمایندگی نمی‌خورد، نماینده برای رأیش طبیعتا مطالعه کرده و باید استدلال داشته باشد، اگر او برای استدلالش منطق دارد، باید با منطق پاسخش را داد و در نتیجه نماینده نباید از نظرش عقب نشینی کند.

نماینده مردم محلات تصریح کرد: حتی در خود هیئت رئیسه مجلس هم اجازه اعلام شفاف نظرات را نمی‌دهند و به نظر می‌رسد که تعدادی از نمایندگان با جلوگیری از اعلام واضح نوع رأی، می‌خواهند کلاه مردم را بردارند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مرادی
    0

    آقا نود درصد شما اصلا نمی دانید به چه چیزی رای می دهید ده درصد هم برای اینکه صداشان پخش شود توجه به بحث می کنند همه دنبال زدوبندومعامله هستید سند انهم رای ندادن به شفافیت ازچه چیزنماینده می ترسد که مردم بدانندرای اوچیست جزء معامله با دولت وگرفتن امتیاز وسفرخارجی وچه وچه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها