کلیات آمار تجارت خارجی در اختیار عموم قرار می‌گیرد

گمرک اعلام کرد:‌ در حال حاضر طبق روال قبلی، آمارهای تجارت خارجی تهیه و در مهلت مقرر به صورت منظم آماده سازی می شود و کلیات آمار تجارت خارجی نیز در اختیار عموم قرار می گیرد.

کلیات آمار تجارت خارجی در اختیار عموم قرار می‌گیرد

در پی انتشار برخی خبرها درباره چگونگی اعلام آمارهای تجارت خارجی کشور از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، روابط عمومی گمرک ایران توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد. در اطلاعیه گمرک آمده است: انتشار آمار تجارت خارجی کشور از جمله وظایف گمرک است که طی سال‌های اخیر به ویژه پس از راه‌اندازی سیستم‌های الکترونیکی در گمرک، تلاش شده است تا به نحو مطلوب‌تر و به طور منظم انجام شود.

به‌روزرسانی اطلاعات و دسترسی آنلاین کاربران به آمارهای گمرکی خود گویای این واقعیت است که گمرک بیش از دیگران از شفاف‌سازی در مورد اقدامات و فعالیت این سازمان استقبال می‌کند و در پی تحقق آن است؛ اما نکته مهم آن است که پس از تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و افزایش تلاش‌ها برای ایجاد فشار و اعمال محدودیت بیشتر در حوزه تجارت خارجی به خصوص صادرات کالاهای غیرنفتی، چالش‌هایی در این حوزه پدید آمده که مقابله با آنها نیازمند همکاری مردم، حسن تدبیر مسئولان و همگامی رسانه‌ها است و انتظار می رود صاحبنظران, کارشناسان و اصحاب رسانه‌ با درک موقعیت و شرایط حساس کنونی توجه لازم را به این موضوع مبذول نمایند.

در حال حاضر، طبق روال قبلی آمارهای تجارت خارجی تهیه و در مهلت مقرر به صورت منظم آماده سازی می شود و کلیات آمار تجارت خارجی نیز در اختیار عموم قرار می گیرد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها