رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد:

مدیریت طلای کثیف در یزد بحرانی است

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد با بیان این‌که در حال حاضر روزانه 300 تن زباله در یزد تولید و تمام آن دفن می‌شود، تصریح کرد: دفن زباله بدون پردازش آفتی جدی برای محیط زیست شهری است.

مدیریت طلای کثیف در یزد بحرانی است

نیکنام با بیان این‌که آموزش و پردازش راه‌حل کاهش اثرات مخرب زیست محیطی پسماند شهری است،‌گفت: 18 متر ارتفاع تپه دفن زباله در یزد نشان دهنده عدم کنترل تولید زباله در خانه‌ها و کوتاهی شهرداری در دهه گذشته است.

وی با اشاره به ضرورت جذب مشارکت عمومی برای افزایش کیفیت زندگی در شهر،‌ اظهارکرد: توجه به مسائل زیست محیطی یکی از مهمترین دغدغه‌های شورای اسلامی شهر یزد است.
وی با بیان این‌که این دوره شورای شهر یزد با تصویب تغییر نام کمیسیون خدمات شهری به کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری دغدغه‌مندی خود در این حوزه را اثبات کرده است،‌ افزود: کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای به طبع تصویب تغییر نام نسبت به راه‌اندازی کمتیه تخصصی محیط زیست نیز اقدام کرده است.
وی گفت: پیش از این راه‌اندازی کارخانه پردازش و تولید کمپوست تنها اقدام در دستور کار شهرداری برای مدیریت پسماندهای شهری بوده که متأسفانه علی‌رغم مصرف میلیاردها تومان اعتبار بعد از 13 یا 14 هنوز هیچ دستاوردی در این خصوص بدست نیامده است.
نیکنام در ادامه سخنان خود با اشاره به این که کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری برای مدیریت پسماندهای شهری دو رویکرد پیشگیری و درمان را مد نظر قرار داده است، بیان کرد: راه‌اندازی کارخانه کمپوست از جمله اقداماتی است که در راستای پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.
این مسئول بازدید از کارخانه‌های کمپوست شهرهای اصفهان و قم را از جمله اقدامات انجام شده در این کمیسیون به منظور بررسی راهکارهای احیا و راه‌اندازی کارخانه کمپوست یزد عنوان کرد و افزود: امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال 99 شاهد افتتاح کارخانه کمپوست یزد باشیم.
وی با بیان این‌که گستردگی مسائل زیست محیطی بدون مشارکت مردم به نتایج مطلوب نمی‌رسد، گفت:‌ آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه در مورد اهمیت مدیریت پسماندهای خانگی از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری یزد است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها