آیا پارکبان‌ها به معابر باز می‌گردند؟ / پله نوردی ورزشی نوظهور در ایستگاه‌های تازه تاسیس مترو

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت مدیریت پارک هوشمند حاشیه ای و تکمیل زیر ساخت های ایستگاه های

آیا پارکبان‌ها به معابر باز می‌گردند؟ / پله نوردی ورزشی نوظهور در ایستگاه‌های تازه تاسیس مترو

محمد علی کرونی دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه‌ای و تکمیل زیر ساخت های ۲ ایستگاه مترو "محمدیه" و "بسیج" گفت: در اجرای طرح پارک حاشیه‌ای نکته قابل تامل این است که تا به امروز هیچ کدام از پیش بینی‌های قبل از اجرای طرح محقق نشده و درآمدی که مورد تصور شهرداری تهران بود حاصل نشده است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که بزرگترین دلیل محقق نشدن درآمد‌های طرح "مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای"، گفت: یکی از مواردی که موجب اخلال در اجرای طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای شده است پوشاندن و مخدوش کردن پلاک وسایل نقلیه از سوی مالکان وسایل نقلیه هنگام پارک در مناطق اجرای این طرح است.

کرونی ادامه داد: زمانی که خودروی دوربین دار برای رصد و ثبت پلاک اتومبیل‌های پارک شده در محدوده طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای وارد می شود نمی‌تواند خودرو‌های پلاک مخدوش و مستور را رصد کند از همین رو نیاز است کنار راننده فردی دیگر به کار گرفته شود تا به صورت دستی ثبت پلاک اتومبیل‌های پلاک مخدوش را انجام دهد.

او تاکید کرد: با به کار گیری فردی که بخواهد به‌صورت دستی ثبت پلاک انجام دهد باز برای شهروندان این تصور را ایجاد می‌کند که مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای همان پارکبان سابق است.

کرونی تاکید کرد: باید برای اجرای این طرح ( طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای) از تکنولوژی های روز دنیا استفاده شود.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره اظهار نظر اخیر عضو شورای شهر تهران مبنی بر این موضوع که چه ایرادی دارد از ۱۰۰ ایستگاه متروی ما ۲۰ ایستگاه آن پله برقی و آسانسور نداشته باشد، گفت: این نوع اظهار نظر صحیح نیست و جای تعجب دارد که چرا باید درباره سیستم حمل و نقل اینگونه اظهار نظر می شود.

کرونی با اشاره به هزینه احداث ۲ ایستگاه "محمدیه" و "بسیج" گفت: به عنوان مثال ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث این دو ایستگاه هزینه شده است و حال برای انجام ندادن هزینه‌ای ۵ میلیاردی برای خرید و نصب پله برقی در این ایستگاه بگوییم چه ایرادی دارد که ایستگاه‌های ما پله برقی و آسانسور نداشته باشد، صحیح نیست.

او با تاکید بر این نکته که در هیچ کجای دنیا پروژه‌ای مانند ایستگاه مترو که دارای عمق بالایی است بدون آسانسور و پله برقی افتتاح نمی‌شود، تصریح کرد: به عقیده من مطرح کردن چنین موضوعاتی( ایراد نداشتن افتتاح ایستگاه مترو بدون آسانسور و پله برقی) نظر کارشناسی شده‌ای نیست.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: در ایستگاه‌هایی با عمق بالا که نزدیک به۲۰۰ تا ۵۰۰ پله دارد نصب نکردن پله برقی و آسانسور تمام افراد جامعه را درگیر می‌کند و دیگر بحث کمک به ناتوانان و کم توانان نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها