روایت درهایی که در برابر باز شدن به روی دختران فوتبال‌دوست مقاومت می کنند

آتش "آزادی" بر پیکر "سارا" / بدنی که سوخت، قفلی که باز نشد

این روزها خودسوزی سارا، هوادار استقلال که به دلیل تلاش برای حضور در ورزشگاه آزادی بازداشت شده بود، تبدیل به تیتر یک خبرهای ایران شده‌است.

آتش "آزادی" بر پیکر "سارا" / بدنی که سوخت، قفلی که باز نشد

به گزارش خبر فوری ، عصر دوشنبه ۱۱ شهریور گزارش خودسوزی زنی در مقابل یکی از دادسراهای تهران به اورژانس اعلام می‌شود. وقتی تیم‌های فوریت‌های پزشکی به محل اعزام می‌شوند، متوجه می‌شوند که این زن پس از خروج از دادسرا در حالی که فریاد می‌کشید و از موضوعی گلایه داشت با ریختن بنزین خودش را آتش زده است.

کمی بعدتر این ماجرا ابعادی تازه پیدا کرد و مشخص شد، فردی که دست به خودسوزی زده، سحر نام دارد و یکی از هواداران استقلال است که هنگام ورود به ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار استقلال و العین، توسط ماموران بازداشت شده‌است.

این اتفاق تلخ و سوختگی 90 درصدی هوادار دختر استقلال سبب شد تا چهره‌هایی همچون وریا غفوری، مسعود شجاعی، پوریا پورسرخ و ... واکنش نشان دهند و از ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال گلایه کنند.

پوریا پورسرخ در متن اعتراضی خود به سیاست‌های دوگانه در خصوص ورود زنان انتقاد کرد و نوشت: «سحر عزیز، ببخش که در حضور مقامات فیفا رژه حضور بانوان در استادیوم می‌گیریم و تو روی تخت بیمارستانی، سوخته از ارتکاب همان فعل»

رضا یونسیان، گزارشگر برنامه تازه‌تعطیل شده 90 نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «استادیوم رفتن در شان دختر ایرانی نیست، اما زندان رفتن در شان دختر ایرانی‌ست؟ دختر ایرانی زمانی خوب است که برای میتینگ‌های انتخاباتی در همان ورزشگاه شال تکان دهد؟»

اما بد نیست مروری داشته‌باشیم بر آنچه حول ورود یا عدم ورود زنان به ورزشگاه در یکی دو دهه اخیر در ایران گذشته‌است:

شکستن طلسم به دست بیگانه‌ها

در سال 1381 و در دوران سیدمحمد خاتمی و ریاست محسن صفایی‌فراهانی بر فدراسیون فوتبال، برای نخستین بار پس از انقلاب 57، 20 زن ایرلندی موفق شدند دیدار برگشت تیم ملی کشورشان مقابل ایران را از نزدیک و در ورزشگاه آزادی تهران تماشا کنند.

زنان وارد می‌شوند

اما نخستین حضور زنان ایرانی در ورزشگاه فوتبال، 3 سال بعد به وقوع پیوست. خرداد 1384 و چند روزی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، برای نخستین بار برخی از زنان توانستند دیدار منتهی به صعود ایران به جام جهانی 2006 مقابل بحرین را از نزدیک تماشا کنند.

دستور احمدی‌نژاد، وتوی مراجع

یک سال پس از پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384، رییس دولت با ارسال نامه‌ای به رییس سازمان تربیت بدنی و وزیر کشور، خواستار فراهم شدن امکانات حضور زنان در ورزشگاه‌ها شد، اما این دستور، با اعتراض مراجع مسکوت ماند و پیگیری نشد.

دختران ریشو، روی سکوها

از سال 1392، پس از اینکه دختران علاقه‌مند به فوتبال دریافتند راهی قانونی برای حضور در ورزشگاه وجود ندارد، سعی کردند با گریم مردانه، از سد نیروهای انتظامی بگذرند و بازی تیم محبوب‌شان را از نزدیک ببینند. مشخص نیست نخستین دختری که توانست با چنین ترفندی از سد ماموران بگذرد، چه کسی و در چه زمانی بوده، اما در سال 92، برای نخستین بار حضور یک دختر استقلالی در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار استقلال و الهلال، به رسانه‌ها رسید.
از سال 96 حضور گسترده دختران ریشو در ورزشگاه‌های مختلف ایران سبب شد تا نیروی انتظامی جدی‌تر از قبل برای برخورد با این افراد و ممانعت از حضورشان برنامه‌ریزی کند.

سال زنان و آزادی

خردادماه 1397 همزمان با حضور تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه، اعلام شد علاقه‌مندان به حضور در ورزشگاه آزادی می‌توانند بازی‌های تیم ملی را از طریق اسکوربرد در این استادیوم تماشا کنند. هرچند مردان و زنان علاقه‌مند به تیم ملی به علت عدم صدور مجوز نتوانستند دیدار ایران مقابل مراکش را در آزادی ببینند، اما نهایتا پیگیری رییس جمهور سبب شد تا درهای آزادی بعد از مدت‌ها بالاخره به روی زنان باز شود.


گناه است، تمام!

دادستان کل کشور اما با انتقاد از این اتفاق گفت: «سزاوار جمهوری اسلامی نیست که مسئولان ورزشی زمینه ایجاد گناه در جامعه را فراهم کنند. وقتی خانمی به ورزشگاه می‌رود و با مردانی که با لباس ورزشی و نیمه عریان مواجه می شود، گناه اتفاق می‌افتد؛ به حریم خصوصی مردم کاری نداریم اما در مجامع عمومی کسی حق آسیب رساندن به حریم عمومی را ندارد. با هر مدیری که بخواهد بستر حضور بانوان در ورزشگاه را با بهانه‌های مختلف فراهم کند برخورد می‌کنیم »


«خیریتِ» فینال

حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا سبب شد تا دوباره سوژه حضور زنان در ورزشگاه که رییس جمهور ایران قول حلش را به رییس فدراسیون جهانی فوتبال داده‌بود، مطرح شود.
در نهایت حضور اینفانتینو به عنوان مهمان ویژه این دیدار سبب شد تا حدودا هزار دختر پرسپولیسی وارد ورزشگاه شوند و دیدار پرسپولیس-کاشیما را از نزدیک تماشا کنند.

در مدار فرسایش

هرچند مدیران و سران کشور بارها در خصوص ورود زنان به ورزشگاه‌ها اظهارنظرهای مختلفی داشته‌اند، اما به نظر می‌رسد با بیشتر شدن فشار از سوی فیفا، فوتبال ایران برای ادامه فعالیت بین‌المللی محکوم است به حضور زنان در ورزشگاه‌ها تن بدهد.
به تازگی داورزنی، معاون وزیر ورزش مدعی شده علت مخالفت مراجع با حضور زنان، آلبوم‌های جهت‌داری بود که برخی به مراجع نشان دادند.
طبق اعلام معاون وزیر، زنان می‌توانند در بازی‌های ملی به ورزشگاه آزادی بروند. باید منتظر ماند و دید در آخرین لحظه ایا این تصمیم نیز وتو خواهدشد یا نه؟

شروین رمضانی

منبع: جایگاه ویژه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 54
  • مجتبی
    1

    واقعا ورزشگاه رفتن زنان اونم با این وضعیت و دعواها و فحش های ناموسی، اولویت چندم خانم ها هست؟؟ اینهمه زن بی سرپرست، مشکلات اشتغال و معیشت زنان و کلی مشکلات مهم رو ول کردیم چسبیدیم به یه مساله حاشیه ای که شاید خواسته کمتر از 10 درصد زنان هست. البته مقصر این چیزا دولتی ها هستن که تو این 6 سال تلاش کردن با پرداختن به مسائل حاشیه ای، مسائل مهم و اساسی به فراموشی سپرده بشه

    نظرات شما -
    • پیمان
      0

      تا بی غیرت های مث شما هستن سحرهای زیاد میسوزند. چرا باید تاوان کارای مردا راخانما بدن اشتباه میکنن فحش میدن

    • من
      0

      اونهایی که تو ورزشگاهها فحش ناموسی میدن تو کوچه خیابون خیلی بیشتر دارن میدن

    • کاربر ناشناس
      0

      راست میگی همه مشکلات گردن دولته بقیه امام زاده های بی گناهند. تعصب کور همین حرف ها رو در پی داره

    • عشق فوتبال
      0

      پیمان جون با غیرت. شما و سحرجون بیایید بریم. تا پشت استادیوم هم که بریم خودش کلیه

  • سارا
    0

    چرا باید درکشورما سر هرمسئله جزیی جنگ ودعوا راه بیفتد،والیبال را خانم ها رفتند وهیچ اتفاقی نیفتاد..تنها فکری که به ذهنم میرسد این است که ازخط خطی کردن اعصاب ملت لذت میبرند.

    نظرات شما -
    • احسان
      1

      این زن حالش خوش نبوده از این زنها زیاد پیدا میشن دلیل نمیشه که یه زنی که از حالت عادی خارج بوده وچنین کاری کرده ما این همه جنجال راه بندازیم جای زن تو ورزشگاه نیست کشورهایی که میبینید زن ومردشان تو ورزشگاه حضور دارن فرهنگشان با ما تفاوت زیادی داره

    • محمد
      0

      معلومه دردشون چیه خب الان یکمم دقت کنی میبینی دم انتخاباته زیاد تعجب نکنید خیلی چیزا مونده رو بکنن تا انتخابات باید یه جوری رای بیارن دارن از حماقت و خریت عده ایی استفاده میکنن پس دلت به حال افراد معلوم الحال نسوزه

  • کیوان
    0

    سلام به تمام مردم ایران اینهایی که مسولیت دارند باید جوابگو باشند این زمین گرده و ظلم به مردم ایران پایدار نیست منتظر خشم این ن مردم باشند

    نظرات شما -
    • یه خانم
      0

      پابرجا باشی

  • گلشن پاکروان
    0

    به نظر من شان و منزلت زن خیلی بالاتر از این است که در محیطی مردانه که عفت کلام وجود نداردوارد شود دیدن مسابقات ورزشی از خانه نیز وجود دارد.

    نظرات شما -
    • یه خانم
      0

      شان و منزلت زن رو ازتون زیاد دیدیم و میبینیم تو 10 سالگی بزور ازدواج کردن و کتک خوردن و هیچ حقی نداشتن و قانون هم فقط میگه متاسفم!!! آره اونی که فکر کردی خودتی نه ما!

    • یه نفر
      0

      نه که تو کوچه و خیابون خیلی عفت کلام هست!!! با شوخی و جدی و دعوا همه جور الفاظ رکیک هر روز داریم میشنویم پس اصلا از تو خونه بیرون نیایم که یه عده کلا بی چاک و دهن و بی شعورند؟؟؟!!!!

  • adel
    1

    افسار گریختگی زنان در جامعه ما بیش از حد شده زنان دیگر تبعیت از قانون شرع و مردان را ندارند بایستی قانون به درستی اجرا شود تا مسیر برای زنانی که کشور را حاکم شده اند بسته شود و معنی قانون را درک کنند وگرنه در مورد این خانم فقط خلافش اجرا شده و گرنه عامل خود سوزی خود ایشان است

  • بینام
    0

    شکر خداهمه مسائل مهم این کشور حل شده فساد اداری و اختلاسها وآقازادگی و حقوقهای نجومی وهزاران هزار بدبختی دیگر این کشور رابیخیال شدید گیر دادید به استادیوم رفتن خانمها

  • امیر علیزاده
    0

    فقط میتونم بگم واقعا واس خودم متاسفم ک قوانین اینقدر مسخرست

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      من که پسرم پا توی استادیومهای کثیف نمی زارم نمیدونم خانوم ها دنبال چیند.بابا اینجا اروپا نیست اینجا ایرانه با۲۰۰ سال فرهنگ عقب تر از اروپا و کشورهای پیشرفته

  • محمد
    0

    اگر فضای ورزشگاه بی ادبی هست خب بی تربیتها رو بیرون کنن. قرار نیست دولت زور رو بر سر خانم ها بیاره، شرایط رو دولت باید مساعد کنه.

    نظرات شما -
    • اهواز
      0

      ٩٠درصد بی تربیتن

    • بی نام
      0

      یک فکر خوووب ،باید مردا رو راه ندند.

  • حسین
    0

    حضورزنان درورزشگاههاهیچ مانعی نداردولی بایدبه قوانین احترام بگذارن وقبه شکنی نکنن،اما تازمانیکه مردان ما بی جنبه هستن حضورزنان ازامنیت برخوردارنیست،درورزشگاهی که برای بازیکنان زیر وزبرنمیماندوفحاشی تماشاچیان انقدرزشت هست که قابل تحمل حتی برای افرادی که ازشخصیت بالایی برخوردارن ومردهستن نیست چطوربایدزنان تحمل کنن،ای کاش اول فرهنگ به مردانمان بیاموزیم وبعدامکانات حضوربانوان رو فراهم کنیم تازمانیکه ورزشگاههای ما ازعدم تربیت برخوردارن ما مخالف حضورزنان فوق العاده محترم کشورمون درورزشگاههاهستیم

  • اکبر مولایی
    0

    بازم دم انتخابات شد یه عده شدن حامی حقوق زنان، باشه خانوم ها بیان ورزشگاه خیلیم خوبه اما این مشکل بیستم ماست مشکل اول درآمد بعدم اشتغال ازدواج مسکن،،،هرچندشماها استاد عوض کردن مسائل اصلی بامسائل کم ارزش هستید چون آبروتون رفته شایدم نمک گیر شونید خریدنتون

    نظرات شما -
    • امین
      1

      نمیدونم چرا دم انتخابات که میشه یکی میخواد چادر رو برداره یکی میخواد زنان به ورزشگاه برن یکی میخواد زنان دوچرخه و موتور سوار شن یکی میخواد حجاب اجباری نباشه یکی پیدا نمیشه وعده بده اشتغال و اقتصاد و ازدواج ومسکن رو درست میکنیم اینان به چشم حقارت زنان ما رو نگاه میکنن یعنی زنان که طرفدار ما باشن ما بُرد کردیم کی به خودمون میایم مملکتو دارن فلج میکنن فقط میخوان هرزگی رو رواج بدن که خدا ریشه ی آدم خائن به مملکتمون رو خشک و نابود کنه *جانم به فدایت سید علی خامنه ایی*

  • م
    0

    زنی که برای تماشای مردان نامحرم خودشو میسوزنه همون بهتر که بمیره همینا جامعه رو بی بندو بار کردن آبروی هرچی زن بردن خاک بر سرشون که خودشونو میکشن که برن ورزشگاه

    نظرات شما -
    • بی نام
      0

      مسعود شجاعی جواب همه را داده

    • بانوی ایرانی
      0

      خاک برسرکسی که اینقدر فکرش بسته س و عقایدش جزو عقاید عصرحجره...آدم اینقدر متحجر!!! زنااینقدر بدبخت و بیجنبه نیستن که بادیدن زانوی برهنه یک مرد تاساق پاش به گناه بیفتن!!!شاید شمابه خودتون شک دارین,ولی همه رونباید مثل هم دونست!

    • N
      0

      ارزش زنان سرزمین ما خیییییلی بیشتر از این هست که در کنار افرادی با این طرز فکر های مسموم و منحرف زندگی کنن و خاک بر سر جامعه ای که با حضور زنان در ورزشگاه بی بندو بار بشه......

    • سحر
      0

      صد افسوس! اميدوارم از همين امروز نسلت منقرض بشه! اين چه طرز حرف زدن در مورد يك انسان هست؟! خانم يا آقاي "م" به اصطلاح متدين بهت پيشنهاد مي كنم معناي فارسي سوره انعام را مطالعه فرمائيد.در نگاه أهل بیت (علیه السلام)؛ خداوند بهشت را حرام کرده بر هر دشنام دهنده اي که از آنچه می‌گوید و از آنچه به او گفته می‌شود، باکی ندارد و متاثر و ناراحت نمی‌شود. متاسفانه اينها فقط نشانه فقر فرهنگي هست.

  • ناشناس
    0

    چقدردنیای بدی شده که حتی خودسوزی هاهم بخاطرمسایل پیش پا افتاده ای مثل دیدن فوتبال شده واقعا انقدرزندگی پیش بعضی ها کم ارزشه که صدالبته این جور آدما مطمئنا سالم نیستندچه برسه به خواسته هاشون که همینقدرناسالم است...

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      صددرصد موافقم. پوچگرایی محض. رسانه های خودفروخته هم دامن می زنند.

    • امین
      0

      اینان یا خود فروخته اند یا جاهل که میخوان کشور رو به حاشیه بکشونن که در هر صورت احمقند

  • پرویز
    0

    چراما بایدهمیشه اندر خم یک کوچه باشیم. بله مامشکلات زیادی داریم.... اقتصاد... بیکاری... مسکن... نبودامکانات... بی فرهنگی برخی ازاقشار... فقر... وبسیاری مشکلات دیگه. ازبعضی ازدوستان میپرسم. آیابه خاطراین مسائل باید ازکنار مسائل کوچکترم به سادگی گذشت؟ خیر دوستان این جزوی از فرهنگ مردم مااست که باید بپذیریم وآن را بسازیم. این حق زنان است که اگر ازاین ناچیز به سادگی بگذریم پس وای به حال ماکه مردمی خود خواه هستیم که فقط مشکلات خودرا می‌بینیم. پس بیاییم تک تک حقوق را هرچند کوچک باشد اولویت بدانیم.

  • اهواز
    0

    آنهایی که دم از حمایت حقوق زنان میزنند صددرصد طمع دارند و دنبال خواسته های شخصی هستند. یا تبلیغ انتخاباتی برای کسب آرای زنان و یا حتی بخاطر لایک وفالو . من یکبار به ورزشگاه رفتم و باخودم عهد بستم که پامو انجا نزارم.بخاط فحش های شخصی و قومیتی توهین و حرف های رکیکی که شنیدم . فغانی بهترین داور جهان چرا حرف از رفتن میزند ،میگه یکی از دلایل رفتنم اینه که من تاالان خانواده ام را فدای ورزش کردم و ازین به بعد نمیکنم . بعید میدانم کسی بخواد یکی از اعضای خانوادش در چنین مجمعی حضور پیدا کند .

    نظرات شما -
    • ساسی
      0

      بابا همش فیلمه. کدوم خانواده. همون که خواهر زن با ادم روبوسی میکنه؟؟

  • ایرانی
    0

    درود بر هم میهنان عزیز بالاخص بانوان عزیز که همیشه گرفتن حقشان سمی بر حلقوم کسانی است که دم از دین می زنند. ملت قهرمان ایران بدانید و آگاه باشید که رشید مردان و دلاور زنان دوران های شکوهمند تاریخی علی الخصوص دوران دفاع مقدس اگر بودند و خودسوزی بانوی ایرانی را به خاطر حقوق پایمال شده اش می دیدند قطعا جباران زمان را لحظه ای عمر نبود و به زندگی ننگینشان پایانی تلخ رقم می زدند. اینک مردان دلیر ایران زمین باید در این لحظات حساس تاریخ ایران که فشاری بس مظاعف بر بانون که همان مادران و خواهران و دختران و همسران ما هستند می آید در این پیکار بزرگ جهت گرفتن حقوق بنیادین زندگی مشارکت کرده و به راه شهدای عزیز این خاک اهورایی ادامه دهند . بی شک آغوش مرگ مهربان تر از زندگی در این وضعیت خفت بار است و این بار به سخن حسین (ع) می پردازم که فرمود:بترسید از ظلم بر کسی که جز خداوند فریاد رس دیگری ندارد. دکان داران دین بترسید از کسانی که دیگر صبرشان لبریز شده. بی شک ادمین محترم با انتشار این نظر غیرت خود به ناموس خود و ایران را نشان خواهد داد متشکرم از شما پاینده باد ایران.

  • یه خانم
    0

    تو ایران زن بودن یعنی حقارت یعنی بیچارگی یعنی تو سری خوری دلم میخواد از ایران دور شم

    نظرات شما -
    • محمد امین
      0

      بابا به خدا حرف نزنی نمیگن لالی آدم چقدر باید بیشعور باشه که این همه عزت و احترام به زن رو در این کشور نبینه کجای این کشور به زنان بی اهمیتی کرده آیا با رفتن زنان به استادیوم احترام به حقوق زنه نخیر اینطور نیست هیچ دین و مذهبی مثل اسلام به زن بها نداده اگه میگه استادیوم نرید برای اینکه جنبه ندارید برای اینکه به خاطر تماشای ورزش نمیرید دردتون یه چیز دیگست جامعه ما متاسفانه به شدت جنسیست و این یه حقیقته بعضیا فقط میخوان عرف یه چیزی رو بشکنن و قبح شکنی بکنن وگرنه رفتن یا نرفتن به استادیوم دردی رو دوا نمیکنه مشکل امروز جامعه ی ما نفهمی بعضیاست که نمیدونن مشکل کشور اقتصادی و ازدواج جوانان هست نه اینکه دختر و پسر برن ورزشگاه خب به فرض رفتن مشکل این کشور و جوانان حل میشه تا کی میخواید کشور رو به حاشیه بکشونید بسه تو رو به خدا یکم وجدان داشته باشید

  • ناشناس
    0

    بابا اینها نمی تونن جواب اصولی به مردم بدن ازاین جینگولک بازی ها در میارن چند درصد دنبال تماشای فوتبال هستن که شکمشون سیره؟ (تازه برسه به زنهاشون )اولویت اول کار و مسکن وازداوج براشون کشکه اونوقت هی فوتبال فوتبال میکنن بیش از ۵۰%زیر خط فقرن پس وچند درصدی هم بی علاقه پس تماشا گرای زن در اقلیت هستند الکی جو ندید برید دنبال موضوع های جدید واسه رای گرفتن باشید!

  • حقگو
    0

    اگه یه ذره دین داری خبرگزار یا خبرنگار محترم سایت گرامی نظرات را باز بزار به هیچکدوم از نظرها نمیشه رای داد جوری برنامه ریزی کردین هر کدوم که دوست دارین مثبت یا منفی بشه اگه به حرفه ات ایمان داری نظرم را بچاپ

  • ایرانی
    0

    اینجا ایران است ........ جایی که یک کارگر برای احقاق حقش 14 سال زندانی رو باید تحمل کنه دختری که در اوج جوانی برای رساندن پیام عدالت باید 18 سال زندانی رو تحمل کنه اینجا ایرانه ......مسئولی که در طی زندانی همیشه در مرخصی بود و سپس بهش ازادی خورد اینجا ایرانه ......... کسی که چندین میلیارد دزدی میکنه و هیچ خبری از اجرای عدالت نیست اینجا ایرانه ........ کسی که برای دیدن یک فوتبال باید بمیره اینجا ایرانه سرزمین پدرانم با عقاید نابی که پدرانم من رو بزرگ کردن و حالا میبینم همه پوچ بوده........... خدایا خواهش میکنم تو دیگه پوچ نباش ............ تو باش لطفا

  • بابک
    0

    به نظر شما نظر ما چه ارزشی داره ولی مملت با نظره اقلیت اداره میشه

  • Ali
    0

    خجالت آوره ،صفويه هم اينطور نبودند ، قرن ٢١ هستيم نه قرن اول و عرب باديه نشين هم نيستيم.

  • شهر
    0

    زن نباید آزاد باشد.جامعه را گند برمیدارد

    نظرات شما -
    • بشر
      0

      شاید مادر تو اینطوری بوده

  • بهنام
    0

    چرا نباید زنا بیان ورزشگاه آخه اصلا این موضوع خیلی پیش پا افتادس تمام دنیا بهمون میخندن

  • حبیب
    0

    تا این حکومت هست سحرها باید بسوزن

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      يك پيشنهاد دارم تو هم خودت را بسوزان تا بشي اسطوره

  • رضا
    0

    این شخص به نظر من یه احمق بتمام معنا هست که به خاطر یه تیم فوتبال خود سوزی میکنه واقعا احمقه پولشو اونا میگیرن کیفشو اونا میکنن یه عده هم مثل اینا حرسشو میخرن خاک بر سرتان اگه شما استدیوم نردید دوزار گیر اونا نمیاد

  • سمیه حسن پور
    0

    سلام "ممنوع بودن حضور بانوان خودش یک احترام به شخصیت زن هست "چرا به عزای امام حسین ودسته وسینه زنی که میرسد وزن ومرد ها در خیابان ها می آیند( مکانی که محل عمومی چه زن وچه مرد هست) را میگویید باعث گناه میشود ولی ورزشگاه که محل مردانه است جای گناه نمیشود!!!!وچرا هر چه آزادی در اختیارتان قرار میدهند حریص تر میشوید ؟اخه اگه مشکل ندارید چرا دست به این کارها میزنید ؟؟این اعتراص ها نشانه چیست؟واقعا جای تاسف دارد که بجای تحصیلات وپیشرفت فقط به فکر این چیزها هستید

  • دینا
    0

    ?.........این درسته؟

  • زندگی
    0

    یک خانم مسلمان و متین هیچوقت تقاضای چنین دیدارهایی را در جمع بازیکنان و هزاران طرفدار مرد حتی بدون فحش نمیدهد. این دختران باید بروند پی زندگیشان الان هر دختری رو میبینی 30 سال به بالاست و با گرفتن مدارک الکی دانشگاه هنوز حاضر نیست تشکیل زندگی بده زیر بار مسئولیت زندگی برود. مگر قدیم مادران ما چگونه زندگی شان را شروع کردند. بعد تقاضای این خانمها نقطه مقابلی هم دارد یعنی مثل این است که مردها هم تقاضا کنند بگویند ما هم میخواهیم برویم باشگاههای زنانه و نگاه کنیم و طرفداری کنیم و سوت و دست بزنیم آیا قانون اسلام اجازه میدهد؟.

    نظرات شما -
    • سحر
      0

      باشه زندگي ! هر چي تو بگي! ههههههههههههههههههههههه

  • کارمند161
    0

    واقعا ..الان که همه مشکلات از جمله اشتغال جوانان ،ازدواج ،و تحصیل ،مرخصی بعد از زایمان خانمهای شاغل و همچنین مشکل معشیت مردم واز همه مهتر مشکل مسکن جوانان به لطف دولت آقای روحانی حل شده فقط مونده حضور بانوان در استادیوم ها !!!! خانومها خواهش میکنم اینقدرساده نباشید یه کم فکر کنید آخه حضور در استادیوم برای یک خانوم تو شرایط حاکم بر جامعه ی ما الویت چندمه؟؟؟

  • ممد
    0

    شما الان دیگه هیچ مشکلی ندارین غیر ورود دختران به ورزشگاه .مرفهین بی درد چون مردم عادی پول اون رو ندارن که به ورزشگاه برن .هزینه ای که میخایین صرف دیدن فوتبال کنید بدین به دانش اموزانی که هزینه خرید لوازم التحریر ندارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها