انتظار می‌رفت گام سوم محکم‌تر برداشته شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گام سوم کاهش تعهدات را اقدامی در مقابل بی‌تعهدی غربی‌ها به برجام دانست و گفت: با این حال انتظار می‌رفت که این گام محکم‌تر برداشته شود و اجرای پروتکل الحاقی هم لغو شود.

انتظار می‌رفت گام سوم محکم‌تر برداشته شود

سیدحسین نقوی حسینی با یادآوری اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام، گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام، اروپایی‌ها در سیاست خود گفتند که به برجام پایبند می‌مانیم و یازده تعهد را پذیرفتند که مِنهای آمریکا عملیاتی کنند، از این رو از راه اندازی کانال مالی SPV خبر دادند اما نتوانستند عملیاتی کنند لذا در نهایت از کانال مالی اینستکس صحبت کردند که آن را هم عملیاتی نکردند.

رفع تمام تعهدات در حوزه تحقیق و توسعه غنی سازی

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از این رو سیاست کاهش تعهدات را در دستور کار قرار داد و سه گام را طراحی و اجرا کرد. در گام سوم دولت جمهوری اسلامی تصمیم گرفت تمام محدودیت‌های برجام که در حوزه تحقیق و توسعه پذیرفته را بردارد و مجدد به تحقیق و توسعه بپردازد که به لحاظ محتوایی گام بسیار مهمی است.

گام سوم باید محکم‌تر برداشته می‌شد

وی افزود: امیدواریم از این فرصت برای تحقیق و توسعه ماشین‌های پپیشرفته چون IR-6 و IR-8 استفاده شود. البته ما انتظار داشتیم گام سوم تاثیرگذارتر باشد زیرا هدف این گام تحریک طرف‌های مقابل برای افزایش انگیزه و اجرای تعهدات است.

نقوی حسینی ادامه داد: هدف همه مذاکرات، رفت‌وآمدها و کاهش تعهدات، تحریم‌ها و نقض تعهدات برجام از سوی مقابل است تا شرایط به سمت لغو تحریم‌ها پیش رود و سرعت عمل به تعهدات غربی‌ها را سرعت ببخشد اما به نظر این گام نمی‌تواند این میزان تاثیرگذاری را داشته باشد زیرا تحقیق و توسعه در این مدت دو ماهه زودبازده نیست.

درباره لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی می‌بایست در گام سوم گنجانده می‌شد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت در اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام بهتر بود که درباره لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی صحبت کنند، ما مطابق برجام به صورت داوطلبانه این پروتکل را اجرا می‌کنیم اما طرف‌های مقابل باید بدانند که ادامه روند کنونی موجب شکست آنها خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر طراحی گام‌های بعدی کاهش تعهدات در صورت عدم اقدام عملی غربی‌ها، گفت: سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم به تهران آمد، این رفت و آمدها قبلا هم انجام گرفته است، اقدامات ایران کاملا در چارچوب برجام و NPT است لذا روابط ایران و آژانس نباید تحت تاثیر کاهش تعهدات قرار نگیرد.

منبع: خانه ملت

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • فهيمه
    0

    خود نماي متوهم

  • امین
    0

    بابا به چیزهای مهم کشور بپردازید بسه حاشیه چیکار کنیم گم شدن یا پیدا چه دردی از مردم دوا میکنه باز تو کشور چه کاری دارند انجام میدن که حاشیه درست کردن داداش مردم دیگه از خامی دراومدن دیگه فکر نکنم گول این جنگولک بازیا رو بخورن بسه دیگه مردمو خسته کردین *جانم به فدای سیدعلی خامنه ایی که نور چشمان و امید ما بعد از خداست*

  • مریم
    0

    به این طریق ،مورد توجه واقع بشین!!!!!!الهی همگی با هم به درک واصل بشین

  • کریم مرادخان
    0

    سلام مشخص وواضح هست که اینان قصدداشتندببینندایاکسی اینان راتعقیب ومراقبت میکندیاخیرکه واقعآ فهمیدندتحت نظرهستند.ومقداری مظلوم نمایی وکسب شهرت هم مدنظرشان بودست

  • اکبر
    0

    یاد موشک سرگردان اقای هاشمی افتادم اختفای اختیاری باز چیه به حق چیزای ندیده و نشنیده .

  • ناشناس
    0

    آشیخ. آقازاده ها پیچوندنت مثل سایر آقازاده ها. بیخود زور نزن

    نظرات شما -
    • ماری
      0

      دلمون خوش بود یه جوون هم تو عصر ما تونست ثابت کنه جوونهای زمان جنگ افسانه نبودن اما این آقا با بازی خوردن از داداش کوچیکه و...ثابت کرد 1. خبرگان جای جوونها حتی باسوادشون نیست 2.دهه شصتی ها کلا بچه هستن و تا پنجاه سالگی هم قابل اعتماد نیستن 3.هرکی علم عدالت بلند کرد لزوما برای عذالت نگران نیست!!! 4.و..و...و...

  • ایرانی
    0

    کار بدی نمی کردن, قلیان, ذغال مرغوب, احتمالا دوسیب, کمی اینستا بازی و خندیدن به ریش ملت

  • کشوری
    0

    بابا گم به گور شید با این احمق بازی هاتون،عقل یه نفهم هم تو کله اینا نیست

  • کاربر ناشناس
    0

    حرف حق تلخ است مخصوصا برای دزدان مملکت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها