جسد کوهنورد اصفهانی پس از 17 روز، در منطقه تنگ زندان شهرستان کیار پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر پس از ۱۷ روز تلاش جسد کوهنورد اصفهانی در دره تنگ زندان سبزکوه را به بالای قله آوردند و به مقامات قضایی استان تحویل دادند.

جسد کوهنورد اصفهانی پس از 17 روز، در منطقه تنگ زندان شهرستان کیار پیدا شد

سید احمد مرتضوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری فرد روز شنبه افزود: جسد این کوهنورد با تلاش ۱۴ روزه امدادگران جمعیت هلال احمر استان روز ۱۲ شهریورماه از آب خارج و پس از ۳ روز با تلاش ۲ اکیپ ۷ نفره از امدادگران دره نورد و کوهنورد استان ، به فاصله ۸۰۰ متری بالای کوه منتقل شد.

وی گفت: به دلیل سختگذر بودن منطقه، امدادگران هلال‌ احمر با بستن کارگاه مخصوص امداد کوهستان، جسد این کوهنورد را به ارتفاع ۲ هزار و ۲۰۰ متری انتقال دادند تا با بالگرد به مرکز استان منتقل شود.

روز پنجشنبه ۳۱ مردادماه تیم ۱۲ نفره کوهنوردی از استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری در منطقه تنگ زندان شهرستان کیار دچار حادثه شدند که پس از یک روز ۱۱ نفر از آن‌ها نجات پیدا کردند و جسد یکی از کوهنوردان قابل دسترسی نبود.

دره تنگ زندان سبزکوه یکی از مرتفع‌ترین و خشن‌ترین کوه‌های استان چهارمحال و بختیاری است که بین شهرستان‌های اردل، لردگان و بروجن قرار دارد و دارای چشم‌اندازهای طبیعی، مرتعی، جنگلی و کوهستانی است.

این دره حدود ۱۰ آبشار مرتفع را در دل خود جا داده است که آبشارهای آتشگاه، دره عشق، تونل کوهرنگ و تنگ زندان از مهم‌ترین و زیباترین آنها هستند.

تنگ زندان دارای آبشار ۱۰۰ متری تنگ زندان با ۸ آبشار کوچک در شمال منطقه حفاظت شده سبزکوه قرار دارد که بزرگ‌ترین آبشار ایران است و در بین بومی‌های منطقه به آبشار دودی یا کرودیکن معروف است که پس از سرازیر شدن از دل صخره در نهایت به رودخانه سبزکوه می‌ریزد و در ادامه به رودخانه کره بس می‌پیوند.

شهرستان کیار در ۳۵کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • Nazanin
    0

    چرا عکس های دروغ میزارید از اون روز تا حالا عکساتون هیچ ربطی به کوهنوردی که پسر دایی من میشه نداره پس چیز های الکی و دروغ تحویل مردم ندین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها