یررسی فنی پاگانی هوآیرا رودستر BC + مشخصات

هوآیرا رودستر BC روی یک نسخهٔ تکامل‌یافته از شاسی کربن تیتانیومی پاگانی ساخته شده که نه‌تنها سبک‌تر بلکه از همیشه مستحکم‌تر هم هست.

یررسی فنی پاگانی هوآیرا رودستر BC + مشخصات

پس از انتشار یک تیزر حالا پاگانی رسماً هوآیرا رودستر BC را معرفی کرده است. این تهاجمی‌ترین نسخهٔ هوآیرا از زمان معرفی آن در سال ۲۰۱۲ تاکنون محسوب می‌شود. هوآیرا رودستر BC روی یک نسخهٔ تکامل‌یافته از شاسی کربن تیتانیومی پاگانی ساخته شده که نه‌تن‌ها سبک‌تر بلکه از همیشه مستحکم‌تر هم هست. به لطف این شاسی، وزن خودرو به تنها ۱۲۵۰ کیلوگرم رسیده است.

در سینهٔ هوآیرا رودستر BC همان پیشرانهٔ 6 لیتری V12 توئین توربویی قرار گرفته که توسط AMG به‌طور خاص برای پاگانی ساخته شده است. این پیشرانه اما در اینجا 800 اسب بخار قدرت و 1050 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این یعنی حدود 50 اسب بخار قوی‌تر از نسخهٔ کوپهٔ BC است. تمامی این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشال تک کلاچهٔ سبک‌وزن به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. به گفتهٔ پاگانی، این گیربکس 35 درصد سبک‌تر از نمونه‌های دوکلاچۀ معمول است.

علاوه بر این، تغییرات قابل‌توجهی هم در بدنهٔ خودرو صورت گرفته که مهم‌ترین آن‌ها قطعات آئرودینامیکی تهاجمی‌تری شامل اسپلیتر بزرگ‌تر با باله‌های جدید، بادگیرهایی روی گلگیرهای جلو، بال عقب ثابت بسیار بزرگ و دیفیوزر بزرگ عقب هستند. به لطف این ویژگی‌ها حالا در هوآیرا رودستر BC در سرعت 280 کیلومتر بر ساعت 500 کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌شود. سیستم اگزوز این هایپر رودستر نیز کاملاً جدید است و شش سر اگزوز دارد که دوتای آن‌ها از دیفیوزر عقب بیرون آمده‌اند.

رینگ‌های هوآیرا رودستر BC با لاستیک‌های پیرلی P Zero تروفئو R پوشیده شده‌اند که به‌طور خاص برای پاگانی طراحی شده‌اند تا چسبندگی بیشتری را فراهم کنند؛ بنابراین به گفتهٔ پاگانی، این هایپر رودستر در پیچ‌ها می‌تواند حداکثر تا 1.9 جی شتاب جانبی را تحمل کند. سازندهٔ ایتالیایی فعلاً هیچ اطلاعاتی از عملکرد هوآیرا BC رودستر اعلام نکرده اما با توجه به مشخصات آن، مطمئناً خودروی بسیار سریعی خواهد بود. این در حالی است که نسخهٔ کوپهٔ این ماشین ظرف 2.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

انتظار می‌رود اولین نمایش عمومی پاگانی هوآیرا رودستر BC ماه آینده در طول هفتهٔ اتومبیل مونتری صورت گیرد ولی امکان خرید آن وجود نخواهد داشت زیرا از این هایپرکار روباز تنها 40 دستگاه تولید می‌شود که همگی قبلاً فروخته شده‌اند. این در حالی است که هوآیرا رودستر BC قیمتی برابر با 3.5 میلیون دلار دارد و یکی از گران‌ترین محصولات تاریخ پاگانی محسوب می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها