ورود صداوسیما به موضوع حساس ولایت فقیه حرکتی تأثیرگذار است

عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ورود صداوسیما به حوزه تبیین ابعاد مختلف ولایت فقیه حرکت تأثیرگذاری است.

ورود صداوسیما به موضوع حساس ولایت فقیه حرکتی تأثیرگذار است

آیت‌اللّه عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه در حال حاضر ولایت فقیه مهمترین موضوع سیاسی و فقهی کشور ماست، یادآور شد: با وجود ابعاد گسترده موضوع ولایت فقیه و اقتدار این نهاد در نظام اسلامی، اما متأسفانه این موضوع مظلوم واقع شده است و یکی از مظلومیت‌ها نیز این است که جامعه به ویژه نسل جوان با ابعاد گسترده ولایت فقیه آشنایی ندارد، بر این اساس بسیار مؤثر است که صداوسیما به سراغ چنین موضوعاتی رود.

وی در ادامه در خصوص اهمیت جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی یک نظام سیاسی جدید را جهت ساخت تمدن نوین اسلامی - انسانی با زعامت، هدایت و راهبری و مدیریت ارزشی ولی فقیه شکل داد، تجربه ولایت فقیه در مدیریت سیاسی جوامع ریشه در غدیر خم دارد و به نظر می‌آید که این موضوع مهمترین مسئله و عنصر در نظام سیاسی و اجتماعی مکتب اهل بیت (ع) است.

آیت‌اللّه کعبی همچنین عنوان کرد: نهضت امام خمینی (ره) و گفتمان انقلاب اسلامی در واقع حضور مردم در صحنه را زنده کرد و امروز ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب، گفتمان انقلاب در سایه ولایت فقیه، پیشرفت علمی و اقتدار نظام اسلامی و حرکت به سمت خودسازی، جامعه‌پردازی و ساخت تمدن نوین اسلامی رقم می‌خورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه یکی از وجوه ممیز انقلاب اسلامی در عرصه نظام سیاسی و مدیریت کلان جامعه با نظام‌های سیاسی معاصر همین ولایت فقیه است، تصریح کرد: بر این اساس خوب است که نسل نو با ریشه‌ها و مبانی ولایت فقیه و نقش ولایت فقیه در دنیای معاصر آشنا شوند، امروز موضوع ولایت فقیه بُعد بین‌المللی هم پیدا کرده است و هدایت محور مقاومت در منطقه و برکات ناشی از تولد حزب‌اللّه لبنان و مقاومت اسلامی در منطقه ریشه در ولایت فقیه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین اضافه کرد: ولایت فقیه یک امر بسیار حیاتی در نظام اسیاسی است، بُعد سیاسی آن در بحث نظام سیاسی، تأثیر جایگاه بُعد اخلاقی آن در جامعه، بُعد اجتماعی و رویکرد جامعه‌شناسی سیاسی، بُعد فقهی و جایگاه ولایت فقیه در منظومه فقه اسلامی، بُعد حقوقی، جایگاه ولایت فقیه در حقوق عمومی، حقوق اساسی و حقوق اداری و پیشبرد جامعه، ایجاد انسجام و وحدت و شکل‌گیری نهضت علمی و بالاخره نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه باید برای نسل نو از هر جهت تبیین شود. به خصوص کارآمدی نظام اسلامی در سایه ولایت فقیه و ولی فقیه یعنی امام راحل و رهبر معظم انقلاب بستر‌های زیادی دارد برای تبیین نظام اسلامی دارد.

وی در پایان در خصوص طرح موضوع ولایت فقیه در برنامه بدون توقف سیما گفت: ورود صداوسیما به حوزه تبیین و بررسی ابعاد مختلف موضوع ولایت فقیه حرکتی تأثیرگذار است و می‌تواند در زمینه آگاهی‌بخشی نسبت به این موضوعات حساس جامعه راهگشا باشد. پرداختن به شبهات در این برنامه بسیار مهم است، البته پاسخ‌ها نیز باید با ادبیات مناسب نسل جوان و متقن، روشن و درست داده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • صیانت
    0

    خیلی .مردم بیشتر بدبین می‌شوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها