امام جمعه مشهد: راهبرد مقابله با تحریم‌ها را باید از امام حسین(ع) اخذ کنیم؛ غرب در مذاکره با ایران به دنبال اتلاف وقت است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه راهبرد مقابله با تحریم را باید از امام حسین(ع) اخذ کنیم گفت: غرب در مذاکره با ایران به دنبال اتلاف وقت است.

امام جمعه مشهد: راهبرد مقابله با تحریم‌ها را باید از امام حسین(ع) اخذ کنیم؛ غرب در مذاکره با ایران به دنبال اتلاف وقت است

به گزارش مشهد فوری ، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: توصیه و سفارشی که در ابتدای هر خطبه به تقوا می‌شود، عرصه و موقعیت عملیاتی این تقوا در زندگانی ما چیست و چه حرکت و برنامه‌ای در زندگی ما مصداق تقوا است؟ یکی از مصادیق تقوا در زندگی ترک گناه است.

وی افزود: ترک گناه زمانی به صورت موردی است؛ اما زمانی به دلیل ضرورت و یا فوران شهوت و حب مال انسان گناهی را صورت می‌دهد؛ این که گاهی گناه را صورت داده و گاه آن را ترک می‌کند در شکل موردی آن مصداق تقوا نیست؛ مصداق تقوا ترک گناه در جریان زندگی به صورت یک عادت و فرهنگ و رسم حاکم بر زندگانی انسان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ترک گناه باید تبدیل به فرهنگ شود و در این شکل مصداق تقوا است گفت: زندگی انسان باید این گونه باشد و عرف حیات و معاملات و ارتباطات سیاسی و اجتماعی و عرف جریان خانوادگی باید این گونه باشد که گناه نباشد و حرام از وی سر نزند.

علم‌الهدی بیان کرد: فردا نخستین روزی است که آب را بر خیمه‌های سیدالشهدا(ع) بستند؛ مسئله‌ای که ما در تابلوی انقلاب کربلا داریم، مسئله‌ای است که در همه بحرانها و جریان‌ها موضوعش وجود دارد و ما بخوبی می‌توانیم راهبرد را از قیام سیدالشهدا(ع) اخذ کنیم؛ اول برخورد دشمن با سیدالشهدا(ع)، تحریم اقتصاد ی بود و آب را به روی اصحاب بستند و این نوعی تحریم اقتصادی در وضع کامل فشار و شکنجه سختی بود.

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: این تحریم اقتصادی نسبت به تحریم اقتصادی امروز آمریکا قابل تطبیق است و باید دید سیدالشهدا(ع) در مقابل تحریم اقتصادی زمان خود چه کردند؟ وجود مقدس حضرت از روزی که آب بر روی اهل بیت بسته شد افرادی از طرف عمرسعد رفت و آمد داشتند و پیغام می‌آوردند و سیدالشهدا(ع) مذاکراتی با مردم داشتند اما هیچ کجا امام حسین(ع) از دشمن رفع تحریم را تقاضا نکرد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه سیدالشهدا(ع) هیچ کجا چنین اظهاری را به دشمن نکرد گفت: اگر این اقدام صورت می‌گرفت دشمن متوجه می‌شد سیدالشهدا(ع) از این نظر در مضیقه هستند و فشار را بدتر می‌کرد و حضرت برای اینکه دشمن احساس نکند که ایشان در مضیقه هستند یک بار در هیچ کجا به دشمن نگفت که رفع تحریم کنید و مذاکره کنید.

خطیب جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: اینکه اباعبدالله(ع) قنداقه علی اصغر(ع) را به دست گرفتند بیانگر چه بود؟ در مقاومت برابر تحریم دشمن امام حسین(ع) تا اینجا پیش رفتند؛ هیچ تحریمی به این حد رسیده است؟ کار بجایی برسد که یک بچه شیرخواره از آب نخوردن به صورت یک گوشت تف دیده دربیاید؟ این برای اعلام مقاومت در برابر تحریم بود و تابلوی مقاومت در برابر تحریم را سیدالشهدا(ع) بالا برد.

علم الهدی افزود: این فقط روضه و اشک و احساس است و یا سرمشق و راهبرد و درس است؟ وجود سیدالشهدا(ع) در برابر تحریم اقتصادی دشمن دست روی دست نگذاشتند. ایشان آب را جیره بندی کردند؛ عزیزان این راهبرد امام حسین در برابر تحریم اقتصادی دشمن که آب را از مسیر غیرعادی وارد کرده و سپس جیره بندی کردند راهبردی برای امروز ماست و این راهبرد امروز ماست که در شکل یک برنامه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی ارائه شده و این راهبرد، درس کربلا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در عرصه مقابله با تحریم باید راهبرد امام حسین عملیاتی شود؛ همانگونه که مقام معظم رهبری به عنوان حجت ولی خدا نسخه اقتصاد مقاومتی را ارائه کرده‌اند باید به آن تاسی کرد و یک اقتصاددان دنیا نتوانسته به یک گوشه این راهکارها ایراد بگیرند.

علم الهدی بیان کرد: باید مقابل دشمن مقاومت کنیم نه اینکه هر روز دشمن یک برنامه داشته باشد و ما هم زبون باشیم و سفر پیاپی و 100 دقیقه حرف زدن؛ 4 سال است دنیای آمریکا و اروپا با یک تعامل کلاهبرداری با ما عمل می‌کنند و ما نیز دائم ذلیلانه بایستیم و تقلب دشمن را بپذیریم؟ این با کدام معیار ولایی بودن و حسینی بودن ما در این نظام درست درمی‌آید؟

وی خاطرنشان کرد: 16 ماه است آمریکا از برجام خارج شده و تمام مراودات اروپا را تحلیل کنید. غیر از کلاهبرداری و کلک و روباه بازی چه بوده است؟ روزی که آمریکا خواست از برجام بیرون رود به اروپائی‌ها گفت اگر کاری می‌کنید که ایران در تعلیق غنی سازی بماند من بیرون بروم و اروپائی‌ها قول داده‌اند. 16 ماه با ما بازی کردند و چند ماه ما را سرگرم کردند. بحث اینستکس را مطرح کردند و بعد هم چرندیات و دروغ دیگری گفتند و روز گذشته وزیر دارایی فرانسه به آمریکا رفته تا ببیند با طرح آخر آمریکا موافق است یا خیر؟ مگر برای کسب نظر آمریکا باید حتما بروند؟ بحث کلک زدن و وقت گذرانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: این گونه باید تسلیم دشمن شویم؟ برنامه نیز به نحوی جلو می‌رود تا به زعم خودشان مقام معظم رهبری را در عمل انجام شده قرار دهند و سپس مردم را با رهبری روبرو کنند.شرایط ما با کربلا متفاوت است اما در تحریم اقتصادی آمریکایی باید به رنگ امام حسین(ع) باشیم و این به رنگ امام درآمدن به معنای اجرای منویات مقام معظم رهبری است.

منبع: تسنیم

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها