هرآنچه از مسعود سلیمانی باید بدانیم

مسعود سلیمانی جزء دانشمندان برتر جهان است و تحقیقات فوق‌العاده‌ای در سلول‌های بنیادی دارد.این دانشمند ۱۵ مهرماه سال گذشته در قالب یک فرصت مطالعاتی عازم آمریکا شد، اما به علت نامعلوم توسط ماموران فدرال آمریکا دستگیر شد.

هرآنچه از مسعود سلیمانی باید بدانیم

دکتر مسعود سلیمانی مهرماه ۹۷ با ویزای رسمی تحقیقاتی و با هماهنگی دانشگاه تربیت مدرس، وارد فرودگاه شیکاگوی آمریکا شد، اما FBI در اقدامی غیرقانونی او را به زندان «دیتون» جورجیا در ایالت آتلانتا منتقل کرد!

این نخبه علمی ایران در کنار قاچاقچیان و اراذل و اوباش و هم‌چنین کارتن‌خواب‌ها در این ندامتگاه زندانی شده است؛ در حالیکه وی از بیماری مزمن آی. بی. اس رنج می‌برد و از لحاظ روحی وضعیت فوق‌العاده ناراحت‌کننده‌ای دارد.

دکتر مسعود سلیمانی به دلیل ضعف جسمانی حدود ۱۵ کیلو گرم وزن کم کرده ، حتی هزینه خوراک و پوشاک به عهده زندانِ آمریکایی نیست بلکه به عهده خود ایشان است.

دارو را به صورت بسته ای تحویل نمیدهند و معلوم نیست دارویی که به مسعود سلیمانی داده میشود مربوط به بیماری وی هست یا خیر به همین دلیل وی از تحویل دارو امتناع میکند و احتمال میدهد که داروها مربوط به ترور بیولوژیک باشد. آمریکایی ها هم اجازه نمیدهند کسی دارویی برای وی ارسال کند.

مسعود سلیمانی جزء یک درصد دانشمندان برتر جهان است و تحقیقات فوق‌العاده‌ای در سلول‌های بنیادی دارد. وی به اتهام دارا بودن چند ویال هورمون رشد بازداشت شده است. این داروها به هیچ عنوان تحریمی نیستند

فرانکو(وکیل مسعود سلیمانی) می گوید: هورمون رشد نه در ایالات متحده آمریکا و نه در ایران ممنوع نیست و به طور انحصاری برای تحقیقات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در لیست تحریم‌ها قرار ندارد. واقعاً این موضوع را درک نمی‌کنم. به نظر می‌رسد گویی استدلال آنها (دادگاه) سیاسی است.

تمامی هزینه ها به عهده خانواده مسعود سلیمانی است ، از هزینه وکلا ، خوراک و پوشاک تا هزینه تماس . تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار دلار هزینه کردند که ۲۰ هزار دلار با کمک دانشگاه تربیت مدرس بوده است.
طبیعتاً با ادامه زندان هزینه ها هم بالا میرود.

پس از ماه ها در ۲۴اردیبهشت۹۸ دادگاهی برگزار شد. اما همچنان قاضی پرونده که تحت تاثیر FBI هست حکمی را صادر نکرده و پرونده مسکوت مانده است.

آمریکایی ها به مسعود سلیمانی گفتند که راه را برای توافق کردن باز بگذارد و بپذیرد که این هورمون‌های رشد برای دور زدن تحریم‌ ها بوده است. مسعود سلیمانی زیر باز نرفت و اعلام کرد که من هیچ کاری نکردم و گناهی مرتکب نشدم.

مادر مسعود سلیمانی پس از شنیدن خبر دستگیری فرزندش دچار عارضه مغزی میشود و پس از تحمل چند ماه بیماری به رحمت خدا میرور. سلیمانی همچنان خبر ازدست دادن مادرش را نمیداند و خانواده سلیمانی تا الان سعی کردند خبری از بازداشت این محقق به پدرش نرسد.

تا به حال نامه های زیادی به سازمان ملل ، صلیب سرخ و انجمن هماتولوژی اروپا ارسال شده و هم عدم جرم این فرد اعلام شده و هم گفته شده با توجه به بیماریِ مسعود سلیمانی حتما باید دارو به این فرد برسد ، اما همچنان به هیچ کدام از نامه ها جواب ندادند.

دانشجویان مسعود سلیمانی هم به سازمان ملل نامه نوشتند و ۶۰۰۰ امضا الکترونیک را ضمیمه اش کردند اما به این نامه هم هیچ پاسخی ارسال نشده است.

دکتر مسعود سلیمانی در این چند ماه ۵ نفر را به دین اسلام تشویق کرده و هر ۵ نفر مسلمان شدند و این کار، امری بزرگ در زندان های آمریکاست.

مدعیان حقوق بشر همیشه در مورد این نوع مسائل ساکت بوده و هستند اما عده ای سلبریتی که برای یک دخترکِ مجرم(نوشین جعفری) نامه مینویسند و یقه پاره میکنند چرا در مورد مسعود سلیمانی هیچ واکنشی نداشتند!؟

مسئولیت پیگیری وضعیت دانشمند ایرانی (مسعود سلیمانی) بر عهده وزارت امور خارجه است. و توقع داریم برای آزادی این دانشمند پیگیری جدی داشته باشند

کاش برای عده ای انقدر که "گاندو" مهم بود ، مسعود سلیمانی هم مهم بود...

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها