روحانی فرمان اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام را صادر کرد

رئیس جمهور فرمان اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام از روز جمعه ۱۵ شهریور ماه را صادر کرد.

روحانی فرمان اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام را صادر کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری بعد از جلسه سران قوا فرمان اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام از روز جمعه ۱۵ شهریور ماه را صادر کرد.

وی ا اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه نیاز فنی کشور است را از روز جمعه آغاز کند و تمام تعهداتی که در این زمینه در برجام وجود داشته است را کنار بگذارد.

وی افزود: از پس‌فردا ما شاهد گسترش در تحقیق و توسعه در زمینه انواع سانتریفیوژها و سانتریفیوژهای جدید و هر آنچه برای غنی سازی نیاز داریم خواهیم بود. همچنین شاهد سرعت عمل در این زمینه خواهیم بود.

رئیس جمهوری تاکید کرد: عدم پایبندی به تعهدات برجامی در زمینه تحقیق و توسعه حوزه هسته‌ای گام بسیار بلندی است که جمهوری اسلامی ایران بر می‌دارد. چرا که بخش عمده‌ای از مذاکرات ایران با 5+1 مربوط به زمان بندی برای تحقیق و توسعه بود تا این زمان بندی تعیین شود که ایران از سال نخست تا سال دهم چگونه تحقیق و توسعه حوزه هسته‌ای خود را انجام دهد.

روحانی خاطرنشان کرد: تمام این زمان بندی‌ها در حوزه تحقیق و توسعه که در برجام مورد تعهد ما بوده از روز جمعه به طور کامل برداشته می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • شروین
    0

    به نظرم یک بمب اتم باید بسازیم تا امریکا حساب بیاد دستش البته اگر تا حالا نساخته باشیم

  • ناشناس
    0

    سیاست پسا برجامی دولت در مقابل آمریکا و اروپا منفعل و ناکار امد و زیان آفرین است --- سیاست منفعل دولت کنونی ج.ا.ا و بویژه وزارت امور خارجه این دوران در مقابل تاکتیکها و راهبردهای ضد انسانی آمریکا و اروپا علیه ایران اسلامی در طول مدت مذاکرات برجام و پس از آن همیشه بسیار ضعیف و شعاری و ناکار آمد و زیان بار بوده و برای کشور هیچ بازده مثبتی نداشته است. این سیاست با حجم دشمنی و ترفندها و توطئه های آمریکا و اروپا علیه نظام اسلامی و علیه مردم ایران در طول مدت مذکور هرگز متناسب نبوده و همیشه آمریکا و اروپا را برای پیشبرد و تشدید اهداف استعماری ضد ایرانی خود جری تر و گستاخ تر کرده است. سیاست دولت کنونی ج.ا.ا در زمینه ی مذکور بجز زیان و وقت کشی و سواره ماندن دشمنان و پیاده نگه داشتن ایران هیچ بازده دیگری برای ج.ا.ا در کوتاه مدت و دراز مدت نخواهد داشت. دشمن در روند توطئه گرانه همیشگی خود در ایران با کمک عناصر نفوذی خویش هدف به زانو در آوردن مردم و به شورش کشاندن آنان و بر اندازی نظام را دنبال می کند.

  • yas
    0

    فرمان بدبختی صادر شد.

  • داود
    0

    واقعا مسخره است..... یک بار خودمان کاملا محدود کنیم. بعد با افتخار ذره ذره ازمحدودیت خود بکاهیم........خخخخخ

  • Mohammad
    0

    باعرض سلام وادب مابایدگوشمان بفرمان رهبری باشد به گوفتهای آقاباشد (اعتمادبه امریکا و اروپانیست)ونباید گول وعدهای دورغین آنهابخوریم مگر آمریکا نبود که تو برجام زد زیر همه چی؟ آمریکایها و اروپاییها به خودشون هم اعتماد ندارن و به خودشون هم دروغ میگن حال چرا ماباید به اونها اعتماد کنیم؟بخدا ما ایرانیان همه چی داریم و هیچ احتیاجی به آمریکا و اروپا نداریم فقط ما اگر مسؤولین ذیربط کارشان را خوب انجام می دادند و گوششان به رهنمودهای مقام معظم رهبری بود همه مشکلات ایران و ایرانیان حل می‌شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها