فاطمه زنی زیبارو بود که همسر برادرش سیمای او را از بین برد

وکیل مدافع «فاطمه» -دختری که آبان ماه 95 در افسریه تهران از سوی همسر برادرش مورد اسیدپاشی واقع شد- از تایید رای بدوی این پرونده در دیوان عالی کشور خبر داد.

فاطمه زنی زیبارو بود که همسر برادرش سیمای او را از بین برد

جواد پارسا در خصوص آخرین وضعیت پرونده موکلش اظهار کرد: دادگاه بدوی که شعبه ۲ دادگاه کیفری یک تهران، است رای به قصاص نداد که به دیوان عالی کشور اعتراض کردیم و دیوان اعتراض را نپذیرفت و عینا رای بدوی را تایید کرد. وی افزود: موضوع برابری دیه زن و مرد عنوان شده بود که محکوم علیه و صندوق تامین خسارت‌های بدنی، بالمناصفه محکوم به پرداخت دیه شدند. در حال حاضر در دادسرای ناحیه ۲۷ پرونده اجرایی برای اجرای حکم تشکیل شده است. وکیل مدافع «فاطمه» خاطرنشان کرد: اجرای احکام به دلیل اینکه حکم مجمل بوده به آن ایراد گرفته و از دادگاه کیفری یک درخواست رفع ابهام از حکم پرونده کرده است که منتظریم تا جواب آن برگردد و حکم اجرا شود. پارسا گفت: چون محکوم علیه توان پرداخت دیه را ندارد، صندوق تامین خسارت‌های بدنی حداقل بخشی که مربوط به این نهاد است را پرداخت کند. پارسا در ۲۴ بهمن‌ماه ۹۷ از صدور رای پرونده موکلش در شعبه دو دادگاه کیفری یک تهران خبر داد و به ایسنا، گفت: متهم به ۱۰ سال حبس محکوم شده و برای نقاطی از بدن که با اسید مورد آسیب قرار گرفته بود دیه تعیین شده است. وی افزود: درخواست موکلم حداقل در خصوص چشم قصاص بود اما نظر قانونی بر این اساس بود که امکان قصاص در هیچ یک از اعضا وجود ندارد.

وکیل مدافع «فاطمه» ۲۰ اسفند ۹۷ نیز از ارسال پرونده موکلش به دیوان عالی کشور خبر داد و در رابطه با آخرین وضعیت پرونده موکلش اظهار کرد: در خصوص رأی صادره درخواست تجدید نظر ارائه کردیم و پرونده به دیوان عالی کشور رفته است. وی افزود: ما به رأی اعتراض کرده‌ایم، البته در مورد دیه اعتراض خاصی نداشتیم ولی در مورد قصاص توقع نداریم که در مورد همه اعضایی که آسیب دیده انجام شود چون امکان پذیر نیست که مماسلت عرفی رعایت شود. ۲۴ آبان‌ماه سال ۹۵، محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران از وقوع یک فقره اسیدپاشی در منطقه افسریه خبر داد و در این باره گفت: ساعت ٩صبح روز (۲۴ آبان) در منطقه افسریه، خیابان سی‌ام، خانمی ٢٣ ساله اعلام کرد، زمانی که در زن برادر خود حضور داشته و خواب بوده، مشاهده می‌کند که زن برادر وی در حال خفه کردنش است که پس از بیداری با وی درگیر شده، ولی در این حین زن برادرش اقدام به پاشیدن اسید بر صورتش می‌کند. وی افزود: هر دو نفر مصدوم و در بیمارستان بستری هستند اما شدت مصدومیت خانمی که مورد اسیدپاشی قرار گرفته، شدید بوده و در ناحیه سر، صورت و بدن است.

منبع: رکنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها