وسیله جدید مورد علاقه بیل گیتس را بشناسید

یکی از ثروتمندترین بانکدارهای روسیه سال آینده کشتی تفریحی یخ‌شکنی را که به قیمت ۱۰۰ میلیون یورو ساخته است وارد به آب می‌اندازد.

وسیله جدید مورد علاقه بیل گیتس را بشناسید

مؤسس و رئیس یکی از بانک‌های روسیه که دارایی آن ۲.۲ میلیارد دلار است تا سال ۲۰۲۰ می‌خواهد اولین کشتی یخ‌شکن خصوصی را در دید عموم قرار دهد.

این کشتی پس از رونمایی در اقیانوس هند، سیشل، ماداگاسکار، شبه جزیره کامچاتکا و آلاسکا به کاوش خواهد پرداخت تا اینکه در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ قایق‌های غول پیکر را در یخ‌های قطب جنوب آزمایش کند.

سازنده آن در خصوص ساخت این قایق می گوید: "این هم یک قایق تجملی و بزرگ است اما آن را برای خوش گذرانی و گشت و گذار نساخته‌ایم بلکه آن را برای کاوش و اهداف علمی ساخته‌ایم."

وسیله جدید مورد علاقه بیل گیتس را بشناسید

ساخت این قایق برای میلیاردر روسی بیش از ۱۰۰ میلیون یورو هزینه برداشت و سازنده و صاحب آن برنامه دارد که در سال ۲۰ روز به طور شخصی از این یخ‌شکن استفاده کند. این میلیارد روسی مبلغ اجاره هفته‌ای آن را ۶۹۰ هزار یورو تخمین زده است.

وسیله جدید مورد علاقه بیل گیتس را بشناسید

سازنده این کشتی در مورد خصوصیات آن می‌گوید: این اولین قایق یخ‌شکن شخصی است که می‌تواند یخ را به ضخامت ۴۰ سانتی‌متر بشکند و تا ۴۰ روز در دریا بماند. طول این کشتی ۷۷ متر است و دارای دو باند فرود هیلوکوپتر است.

در حال حاضر بیل گیتس توجه زیادی به این یخ شکن نشان داده است و می‌خواهد آن را برای سه هفته اجاره کند.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها